تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۱۲۳۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش سود عملیاتی شرکت «Hindustan Zinc» در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - شرکت «Hindustan Zinc» از کاهش سود عملیاتی سه ماهه اول خود در سال ۲۰۲۳، علی‌رغم کاهش هزینه‌ها و فشار مالیاتی خبر داد. این شرکت اعلام کرد که این امر، ناشی از کاهش قیمت روی و سرب در بازار بوده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری رویترز، سود خالص تلفیقی شرکت «Hindustan Zinc» با ۳۶٫۵ درصد کاهش، به ۱۹٫۶۴ میلیارد روپیه هند (۲۳۹٫۵ میلیون دلار) رسید.

درآمد عملیاتی این شرکت از ۹۲٫۳۶ میلیارد روپیه در سال ۲۰۲۲، به ۷۱٫۱۱ میلیارد روپیه کاهش یافت. این کاهش درآمد، به روند نزولی قیمت سرب و روی و حجم پایین تقاضا برای سرب نسبت داده شد؛ هرچند تا حدی این کاهش درآمد با افزایش حجم تقاضا برای فلز روی و قیمت نقره جبران شد.

قیمت روی و سرب در بورس فلزات لندن نسبت به سال ۲۰۲۲، در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره و کاهش حجم تقاضا به ویژه از سوی چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات در جهان، به دلیل سرعت رشد کند بازیابی اقتصادی پس از پایان دوران شیوع ویروس کرونا، کاهش یافته است.

مقدار تولید تلفیقی روی این شرکت نسبت به سال ۲۰۲۲، حدود یک درصد افزایش یافت و به ۲۰۹ هزار تن رسید؛ این در حالی است که مقدار تولید سرب این شرکت ۶ درصد و نقره یک درصد افزایش را تجربه کرد.

این شرکت در ادامه تاکید کرد که هزینه تولید روی قبل از تعیین حق بهره مالکانه، هم‌زمان با کاهش قیمت زغال‌سنگ و سایر کالاها، حدود ۵٫۶ درصد کاهش یافت. همچنین هزینه‌های کل این شرکت، حدود ۱٫۴ درصد کاهش یافت؛ در حالی که هزینه مالیات خالص آن تقریبا ۵۹ درصد کاهش را به ثبت رساند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود مقدار تولید فلزات استخراج شده و فلزات تصفیه‌شده در سال مالی ۲۰۲۴، بیشتر از سال ۲۰۲۳ باشد.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود هزینه تولید روی در سال مالی ۲۰۲۴ ثابت باقی بماند؛ در حالی که ممکن است هزینه‌های سرمایه‌ای پروژه‌ها برای این سال، در محدوده ۱۷۵ تا ۲۰۰ میلیون دلار قرار گیرد.

برخی منابع روز چهارشنبه ۲۱ جولای ۲۰۲۳ به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که دولت هند ممکن است طرح فروش سهام خود در شرکت «Hindustan Zinc» را به تعویق بیندازد.

پس از اعلام این خبر، ارزش سهام این شرکت حدود ۱٫۸ درصد کاهش یافت. گفتنی است که ارزش سهام این شرکت در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن ۲۰۲۳، حدود ۳٫۰۷ درصد افزایش را به ثبت رساند؛ این در حالی است که در دوره مشابه سال ۲۰۲۲، ارزش سهام این شرکت ۲۲٫۲۴ درصد کاهش یافت.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده