تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۱۲۹۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

برخورد قانونی با متخلفان صنعت بازیافت باتری و تولید سرب کشور

‌می‌متالز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شمش سرب ایران گفت: برخورد قانونی با متخلفان صنعت بازیافت باتری و تولید سرب کشور بدون هیچ مماشاتی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش می‌متالز، حمید جلالی‌پور بیان کرد: صنعت بازیافت باتری فرسوده به علت تخلفات برخی واحد‌های مجاز و غیرمجاز سطح کشور، با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه شده که به دنبال دریافت شکایات و گزارشات متعدد، انجمن شمش سرب ایران از بدو تاسیس پیگیر ایجاد سازوکاری قانونی برای برخورد با این واحد‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: اخیرا با همکاری برجسته وزارت صمت و معاونت صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات و تشکیل کارگروه نظارتی چندجانبه و طی بازرسی‌های انجام شده، ضمن قطع سهمیه مجوز واردات سه شرکت متخلف در دو استان کشور، دو پروانه بهره‌برداری این شرکت‌ها نیز تعلیق و تعدیل شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شمش سرب ایران ادامه داد: همچنین حدود ۲۰۰ تن باتری فرسوده ورودموقت شده به مقصد یکی از شرکت‌های واقع در استان اصفهان نیز در واحدی تولیدی وابسته به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری کشور کشف و قرنطینه شد که صورت‌جلسه تشکیل شده جهت طی مراحل قانونی، به مراجع قضایی ارسال شده و امیدواریم شاهد برخورد قاطع و بازدارنده دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح استان‌های قم و اصفهان در این پرونده باشیم.

جلالی‌پور خاطرنشان کرد: این در حالی است که چنانچه شرکت‌های تولید باتری خودرو اقدام به خرید باتری‌های فرسوده وارداتی به کشور نکنند، انگیزه دلالان و واسطه‌های این کالا تا حد بسیار زیادی فروکش خواهد کرد و شاهد افزایش تولید و اشتغال سرمایه‌گذاران واقعی این صنعت خواهیم بود.

وی در پایان ضمن سپاس از تلاش و همکاری نهاد‌های نظارتی و امنیتی کشور در ردگیری و کشف تخلفات مذکور، یادآور شد: به اطلاع کلیه فعالان صنعت بازیافت کشور می‌رساند در صورت تکرار و ادامه چنین تخلفاتی، قطعا برخورد‌های بعدی شدیدتر خواهد بود.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده