تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۰
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۲۵۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مصوبات مجلس در جهت ساماندهی بازار خودرو است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تصویب لایحه دولت مبنی بر واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال در مجلس شورای اسلامی شرایط بهتری را در این زمینه شاهد هستیم.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور؛ با اشاره به وضعیت بازار خودرو و قیمت و کیفیت به عنوان دو مؤلفه مهم در صنعت خودروسازی اظهار کرد: تشخیص مجلس شورای اسلامی واردات خودرو به منظور تنظیم بازار، حمایت از مصرف کننده، ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت است.

وی با بیان اینکه مصوباتی برای واردات خودرو در سال گذشته و سال جاری تصویب شد، افزود: با تصویب لایحه دولت مبنی بر واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال در مجلس شورای اسلامی شرایط بهتری را در این زمینه شاهد هستیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: تصویب لایحه خودروی کارکرده زیر پنج سال می‌تواند در روند کاهش قیمت و کیفیت خودرو تأثیرگذار باشد، زیرا خودروسازان داخلی برای ادامه حیات نیازمند رقابت بوده و رویه رقابت، کیفیت و کاهش قیمت است.

قانون اسقاط خودروی فرسوده در حال اجراست

عباسپور تصریح کرد: لایحه خودروی کارکرده زیر پنج در مجلس تصویب شده و از دولت انتظار داریم در این زمینه اقداماتی انجام داده و تسهیلات لازم را فراهم کند.

وی گفت: قانون اسقاط خودروی فرسوده تصویب شده و در حال اجراست که در راستای این قانون، قوانینی همچون هوای پاک و اسقاط خودرو انجام می‌شود.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از تغییر رویه دولت در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: دولت هنوز تکلیف خود را درباره تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت به طور جدی مشخص نکرده است.

دولت تکلیف خود را درباره تفکیک وزارت بازرگانی مشخص کند

عباسپور ادامه داد: رئیس جمهور خواستار تفکیک وزارت بازرگانی برای ساماندهی و تنظیم بازار بود و از سوی دیگر معاون حقوقی وی با استدلال محکمی بر تفکیک این وزارتخانه تأکید دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: توصیه داریم دولت در این زمینه انسجام خود را حفظ کند و وحدت رویه داشته باشد تا مجلس هم تکلیف خود را بداند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده