تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۴۱
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۱۳۰۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت:

تصمیم‌گیرنده قیمت خودرو شورای رقابت است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه وزارت صمت نقشی در تعیین قیمت خودرو‌ها ندارد و تحت نظارت این سازمان نیست، تاکید کرد که تلاش ما این است که کیفیت و استاندارد‌ها را بهبود ببخشیم و همچنین با وضع قوانین، پیگیر عملی شدن تعهدات ایجاد‌شده هستیم.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی در پاسخ به سوالی پیرامون تعیین‌تکلیف و اصلاح قیمت خودرو‌های مونتاژی، تصریح کرد: وزارت صمت نقشی در تعیین قیمت ندارد و خودرو‌ها طبق قواعدی تعیین قیمت می‌شوند. تلاش ما در وزارت صمت این است که کیفیت خودرو‌ها و استاندارد‌ها را بهبود ببخشیم و از سوی دیگر پیگیر تعهدات ایجاد‌شده هستیم و با وضع قوانین و مقررات، پیگیر عملی شدن تعهدات هستیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در جلسات شورای رقابت، نماینده و عضوی از وزارت صمت حضور دارد، اما این سازمان تحت نظارت ما نیست؛ بنابراین تصمیم‌گیر نهایی پیرامون اصلاح قیمت‌ها یا هر موضوعی پیرامون قیمت‌ها بر عهده خود شوراست.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که باید به سمت اقتصاد بازار حرکت کرد. در اقتصاد بازار، با تنوع و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، همه موارد تنظیم خواهد شد. در‌حال‌حاضر در یک ناترازی قرار داریم و این ناترازی موجب شده در برخی مقاطع ورود کنیم؛ اما امیدوار هستیم که بتوان این ناترازی را به نحوی حل کنیم که دیگر نیاز به ورود و دخالت ما نباشد. وزیر صمت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی پیرامون کاهش قیمت خودرو‌ها نیز گفت: احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد و به نظر ما می‌تواند اتفاق بیفتد؛ تنها به این شرط که همه به هم کمک کنیم. در‌حال‌حاضر روند کاهشی خوبی اتفاق افتاده است و بهتر نیز خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده