تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۱۲۸۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت مطرح کرد؛

برای بهبود کیفیت و استاندارد‌های خودرو‌ها تلاش می‌کنیم/ کاهش قیمت خودرو می‌تواند اتفاق بیافتد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه چیز باید به سمت بازار برود، گفت: در تلاش هستیم تا کیفیت و استاندارد‌ها خودرو‌ها را بهبود ببخشیم.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره آخرین وضعیت قیمت خودرو‌های مونتاژی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما تعیین قیمت نمی‌کنیم و خودرو‌ها بر اساس قواعدی تعیین قیمت می‌شوند، اما در تلاش هستیم تا کیفیت و استاندارد‌ها را بهبود ببخشیم و با وضع قوانین و مقررات، تعهدات را عملی کنیم.

وی در مورد اینکه شورای رقابت اعلام کرده بود قرار است اصلاح و کاهش قیمت خودرو‌های مونتاژی انجام شود، اظهار کرد: شورای رقابت زیر نظر ما نیست و تنها در این شورا عضو داریم، اما تحت نظارت ما نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آنچه واقعیت دارد این است که همه چیز باید به سمت بازار برود، اضافه کرد: در حال حرکت به سمت اقتصاد بازار هستیم، زیرا در اقتصاد بازار وقتی تنوع و تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شد، همه چیز خودش تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک ناترازی قرار داریم، افزود: این ناترازی سبب شده در بعضی بخش‌ها دخالت کنیم. امیدواریم که ناترازی‌ها را به نحوی حل کنیم که دیگر نیازی به دخالت نباشد.

علی‌آبادی در پاسخ به پرسش که آیا به سمت کاهش قیمت خودرو هم خواهیم رفت؟، گفت: فکر می‌کنم این موضوع می‌‎تواند اتفاق بیا‌فتد، به شرطی که همه به هم کمک کنیم. تا امروز که اتفاقات خوبی افتاده و همه کمک کردند و امیدوارم بهتر از این هم رقم بخورد. ضمن اینکه درحال حرکت کردن به این سمت هستیم که هوای شهر تهران و شهر‌های بزرگ را پاک کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده