تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۱۳۱۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
هم‌زمان با افزایش عرضه در چین،

‌قیمت سنگ آهن افزایش یافت

‌می‌متالز - افزایش عرضه سنگ‌ آهن در چین، به کاهش فشار بر قیمت‌ها کمک کرد و منجر به افزایش قیمت این ماده معدنی، پس از طی یک دوره نزولی شد.

به گزارش می‌متالز، مای استیل در نظرسنجی هفته گذشته اعلام کرد که کل ذخایر سنگ آهن در ۴۵ بندر اصلی چین، به ۱۲۲.۹ میلیون متریک تن رسید و هم‌زمان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برای هفته منتهی به سوم آگوست کاهش یافت.

بر اساس گزارش فست مارکتس، عوارض ۶۲ درصدی آهن وارداتی به شمال چین در روز گذشته، به ۱۰۴ دلار و ۴۹ سنت در هر تن تغییر کرد که به معنای افزایش ۱.۴۸ درصدی است.

‌قیمت سنگ آهن افزایش یافت

مصرف‌کنندگان و شرکت‌های چینی، تریلیون‌ها یوان را در سپرده‌های با تاریخ طولانی‌تر نزد بانک‌ها می‌گذارند و همین فرآیند عملا حجم وسیعی از پول را از گردش خارج کرده و نوعی تله نقدینگی ایجاد می‌کند؛ این معضل در دهه ۱۹۹۰ میلادی، منجر به مختل کردن اقتصاد ژاپن شد.

شهر جنگ‌جوئو چین جمعه گذشته اقداماتی را برای حمایت از بازار املاک خود آغاز کرد. اولین اقدام یک شهر بزرگ با توجه به سیگنال‌های سیاست‌گذاران و آخرین مورد از یک سری اقدامات سیاستی در هفته‌های اخیر برای حمایت از اقتصاد در شرایطی بوده که بهبودی اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا، روند نزولی در پیش گرفته است.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده