تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۱۳۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات کالا از گلستان در دولت سیزدهم ۸۴ درصد بیشتر شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به ظرفیت فراوان این استان برای بهبود روابط اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه گفت: با برنامه‌ریزی دولت در گسترش دیپلماسی اقتصادی، صادرات انواع کالا از گلستان طی ۲۲ ماه گذشته ۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن‌زاده در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در سیاست خارجی که با همدلی و همسویی همه جانبه رخ داد، شاهد توسعه روابط با کشور‌های همسایه هستیم.

وی بیان کرد: حل مشکل روابط تجاری با ترکمنستان، دیگر اقدام مهم دولت سیزدهم برای بهبود شرایط اقتصادی و صادرات کشور و از جمله گلستان است که با استفاده از ظرفیت به‌وجود آمده، صادرت به این کشور سال قبل ۱۷۰ درصد و در چهار ماهه امسال هم ۶۶ درصد بیشتر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: استفاده بهتر از ظرفیت همسایگی با کشور‌های اوراسیا، به یکی از اهداف مهم و محوری دولت سیزدهم برای توسعه روابط اقتصادی تبدیل شده است.

حسن‌زاده گفت: برای بهره‌مندی از این فرصت صادرات انواع کالا به روسیه که سال قبل فقط ۷۶ هزار دلار بود به ۲ میلیون دلار رسید که اگر چه رقم پایینی است، اما با توجه به رشد چند براری، امید به تقویت آن تجار و بازرگانان گلستان را نسبت به آینده این بخش امیدوار کرده است.

وی گفت: با وجود تحریم اقتصادی دشمنان، ایران با قدرت و قوت به مسیر خود در راه توسعه اقتصادی پایدار ادامه می‌دهد که به عنوان نمونه سال قبل تجار گلستانی کالا‌های خود را به ۳۳ کشور از جمله ۱۰ کشور اروپایی و ۲ کشور آفریقای صادر کردند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان به اهتمام دولت برای راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی راکد و نیمه فعال اشاره کرد و گفت: در مدت ۲۲ ماه فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۷۲ واحد صنعتی راکد در استان احیا شد و فقط در سال ۱۴۰۰، ظرفیت تولید ۷۰ کارخانه در گلستان از زیر ۵۰ درصد به افزون بر ۵۰ درصد رسید و تولید آن‌ها وارد بازار‌های داخلی و خارجی شد.

حسن زاده در ادامه ایرنا را رسانه‌ای موفق، روبه‌جلو و تاثیرگذار در روند توسعه گلستان دانست و گفت: فعالیت این رسانه منجر به خنثی‌کردن توطئه رسانه‌ای دشمننان خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند