تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۱۳۴۰۴
سرویس خبر : زمین شناسی

۶۴ سال فعالیت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در زمینه تولید اطلاعات پایه منتشر شد

‌می‌متالز - مدیر بخش ارائه اطلاعات پایگاه ملی داده‌های علوم زمین از انتشار کاتالوگ نقشه‌های این سازمان خبر داد و گفت: این کاتالوگ نمایشگر فعالیت‌ها و پروژه‌های مختلف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در زمینه تولید اطلاعات پایه و حاصل ۶۴ سال فعالیت کارشناسان این سازمان است.

به گزارش می‌متالز، به گفته مریم شعاعی، در این کتاب که توسط پایگاه ملی داده‌های علوم زمین کشور گردآوری شده، داده‌های نقشه‌ای تولید شده در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور شامل ۱۳۸ عنوان نقشه به تفکیک در ۱۵ موضوع و ۱۴ مقیاس (ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی) طبقه‌بندی و به چاپ رسیده است.

وی با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به عنوان قطب تولید نقشه‌های تخصصی و لایه‌های رقومی علوم زمین در کشور است، خاطرنشان کرد: این سازمان از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۱۶ هزار لایه رقومی تخصصی علوم زمین تولید کرده و بیش از ۵ هزار نسخه در موضوعات متنوع علوم زمین در بخش ملی و بین‌المللی تهیه و منتشر کرده است.

مدیر بخش ارائه اطلاعات پایگاه ملی داده‌های علوم زمین در ادامه از آغاز فصل جدیدی از تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم در قالب طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف خبر داد و گفت: در بخش نقشه‌های ملی و منطقه‌ای این مجموعه ارائه شده و در بخش نقشه‌های بین‌المللی که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور مسوولیت تهیه آن را برعهده داشته؛ به‌طور عمده مربوط به منطقه خاورمیانه و کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است.

شعاعی خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات گردآوری شده در این کاتالوگ با طبقه‌بندی موضوعی در سایت پایگاه ملی داده‌های علوم زمین به آدرس https://www.ngdir.ir بارگذاری و قابل مشاهده است.

۶۴ سال فعالیت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در زمینه تولید اطلاعات پایه منتشر شد

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده