تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۱۳۵۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر تکنولوژی شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری:

تنوع بالای تولید محصولات خودرویی در ورق خودرو

‌می‌متالز - مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: این شرکت محصولات متنوعی از جمله گرید‌های خودرویی شامل ورق‌های فولاد کششی و کششی عمیق و فولاد‌های استحکام بالای دوفازی برای تأمین نیاز صنعت خودرو کشور تولید می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بهمن مهراد مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تولید ورق‌های فولادی را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرد که از جمله این محصولات می‌توان به ورق‌های فولاد کششی و کششی عمیق شامل گرید‌هایی نظیر DX ۵۱ ,DX ۵۲ ,DX ۵۳ ,DX ۵۴ ,DX ۵۶ اشاره کرد. ورق‌های فول‌هارد این گرید در شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شوند و ورق خودرو وظیفه عملیات آنیل و گالوانیزه کردن را به عهده دارد. وی گفت: گرید DX ۵۴ یکی از پرمصرف‌ترین ورق‌ها در خودرو‌های کشور است که این محصول طی سال‌های گذشته از محصولات پردرخواست و پرتولید این مجموعه است. به طور کلی در خانواده فولاد کششی و کششی عمیق شرکت ورق خودرو با دست پُر در حال خدمت‌رسانی به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور است.

مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری افزود: فولاد‌های با استحکام بالا از جمله ورق‌های کاربردی دیگری است که در شرکت ورق خودرو تولید می‌شود که E ۲۷۵، HE ۲۷۵، E ۳۳۵، HE ۳۳۵، E ۳۹۰، P ۲۲۰، P ۲۶۰، SPFC ۳۴۰، BH ۱۸۰، BH ۲۲۰، برخی از این محصولات تولید شده طی سال‌های گذشته است. البته در بخش فولاد‌های با استحکام بالا SPFC ۳۹۰, SPFC ۴۴۰,FB ۴۵,FB ۶۰ نیز از جمله محصولاتی هستند که در خطوط شرکت دربرنامه تولید و تست قرار دارند و در حال گذراندن مراحل نهایی تأیید هستند. وی خاطر نشان کرد: تولید فولاد استحکام بالای دوفازی از جمله DP ۶۰۰ نیز یکی از اتفاقات خوبی است که طی سال‌های گذشته در ورق‌خودرو رخ داده است. مهراد تصریح کرد: ورق خودرو علاوه بر دستیابی به رکورد‌های کمی و کیفی در زمینه محصولات خودرویی، طی سال‌های گذشته در حوزه محصولات کاربردی موفق به تولید ۳ گرید جدید به طور میانگین در هر سال شده که این موفقیت با تلاش کارکنان واحد‌های مختلف به دست آمده است.

وی تأکید کرد: ورق رویه یکی از ورق‌های پرکاربرد در صنعت خودرو هستند که در بدنه استفاده می‌شوند و به لطف الهی و با تلاش کارکنان شرکت ورق خودرو و همکاری نزدیک میان فولاد مبارکه و این شرکت، امروز قابلیت تولید این محصولات در کشور وجود داشته و حتی نمونه‌های تولید شده نیز برای خودروسازان ارسال شده و تأییدیه‌های از برخی مشتریان گرفته شده و در حال تجاری‌سازی آن‌ها هستیم است. مدیر تکنولوژی شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ایران‌خودرو، سایپا و صنعت قطعه‌سازی شامل شرکت‌های بزرگ و کوچک به صورت مستقیم و غیرمستقیم از جمله مشتریان محصولات ورق‌خودرو هستند. به جرأت می‌توان گفت ورق‌خودرو می‌تواند بالای ۹۵ درصد تقاضای خودروسازان در بخش گالوانیزه را تأمین کند که البته ۵ درصد باقی‌مانده مربوط به محدودیت‌های تولید نظیر محدودیت‌های ابعادی یا مواد اولیه است. شایان ذکر است؛ هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه در غرفه گروه فولاد مبارکه حضوری فعال دارد.

منبع: ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده