تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۳۶۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مزیت‌های صدور گواهی تمکن مالی الکترونیکی

‌می‌متالز - معاون مالی و اداری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از مزایای الکترونیکی شدن گواهی تمکن مالی گفت.

به گزارش می‌متالز، رضا نوحی اطمینان‌بخشی از بابت تأمین زیرساخت‌های مربوط به پیش و پس از معاملات را رسالت مهم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم شرکت تولید و عرضه محصولات با هدف حمایت از منافع سرمایه‌گذاران است که رونمایی از سامانه صدور گواهی تمکن مالی به صورت الکترونیکی از جمله اقداماتی مهم در این راستا محسوب می‌شود.

معاون مالی و اداری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه پیش از این صدور گواهی تمکن مالی به صورت دستی صورت می‌گرفت، افزود: تا قبل از این هر سهامداری که تمایل به اخذ گواهی تمکن مالی داشت باید به صورت حضوری مراجعه می‌کرد، اما با ایجاد سامانه مربوط به صدور گواهی تمکن مالی الکترونیکی، افراد می‌توانند در هر جای کشور با سجامی شدن و ورود به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نسبت به ارائه درخواست گواهی تمکن مالی با هزینه و سرعت قابل‌ملاحظه اقدام کنند.

وی صحت‌سنجی را نکته‌ای مهم در ارتباط با صدور گواهی تمکن مالی الکترونیکی برشمرد و تصریح کرد: با دارا بودن بارکد مشخص، این گواهی امکان صحت‌سنجی را فراهم می‌کند و می‌توان از آن به عنوان یکی از گواهی‌های معتبر نام برد.

نوحی اظهار داشت: موضوع دیگر در این خصوص مربوط به سامانه‌های فراهم کردن افزایش سرمایه به صورت استفاده از سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و در اختیار قرار دادن گواهی حق تقدم به صورت الکترونیکی بود، که امید است با توسعه محصولاتی که شرکت در دستور کار دارد بتوان به توسعه بیش از پیش بازار سرمایه کمک کرد.

معاون مالی و اداری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ادامه، با بیان اینکه نوسانات بازار سرمایه بخشی از بازار است، خاطرنشان کرد: هر قدر بازار سرمایه تخصصی‌تر می‌شود شاهد حضور نهاد‌های مالی بیشتری هستیم که دارای مجوز از سازمان بوده و توانایی مدیریت دارایی‌ها را دارند.

وی افزود: همچنین از آنجا که سرمایه‌گذاری‌ها از طریق ورود منابع به صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط نهاد‌های مدیریت‌کننده دارایی‌ها صورت می‌گیرد، هر قدر حضور این نهاد‌ها افزایش پیدا کند و سرمایه‌گذاری‌ها به سمت غیرمستقیم سوق یابد، این انتظار وجود دارد که با نوسانات غیرمتعارف کمتری مواجه شویم.

نوحی در پایان یادآور شد: از فعالان اصلی بازار سرمایه که دارای گواهینامه‌های تخصصی بوده و تحت نظارت سازمان بورس هستند انتظار می‌رود در سرمایه‌گذاری اوراق در قیمت‌های مناسب و با نیاز‌های سرمایه‌گذاری، فعالیت‌های مربوط به خرید و فروش و نگهداری را انجام دهند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده