تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۱۴۰۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر مطرح کرد؛

رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی مستلزم کشف قیمت منطقی نهاده‌های تولید/بورس کالا؛ بستری برای قیمت‌گذاری واقعی و منطقی

‌می‌متالز - برمک قنبرپور گفت: براساس اصول استراتژیک در علم اقتصاد، کشف قیمت مواد اولیه یا تمام نهاده‌های تولید باید به نحوی باشد که وقتی تولیدکنندگان وارد بازار‌های جهانی می‌شوند بتوانند با رقبای خود به ویژه در حوزه منطقه رقابت کنند.

به گزارش می‌متالز، برمک قنبرپور، نایب رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر در رابطه با مزیت کشف قیمت محصولات در بورس کالا، اظهار کرد: براساس اصول استراتژیک در علم اقتصاد، کشف قیمت مواد اولیه یا تمام نهاد‌های تولید باید به نحوی باشد که وقتی تولیدکنندگان وارد بازار‌های جهانی می‌شوند بتوانند با رقبای خود به ویژه در حوزه منطقه رقابت کنند.

او افزود: به هر میزان که اقتصاد کشور شفاف باشد ارزش‌هایی که در تولید به کار گرفته می‌شود قابلیت نمایش بیشتری خواهند داشت، لذا هرچه قیمت مواد اولیه بر توان خرید رقبای منطقه‌ای منطبق باشد آن وقت می‌توان در بحث مواردی که منجر به خلق ارزش افزوده می‌شود توان واقعی خود را به نمایش گذاشت.

نایب رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر تاکید کرد: اگر قیمت مواد اولیه و محصولات‌مان براساس قیمت‌های واقعی و منطقی نباشد، شاهد مشکلات متعددی در بحث تولید محصولات، رقابت و ... خواهیم بود.

قنبرپور در پایان بیان کرد: بورس کالا بستری را براساس مارکتینگ فراهم آورده تا کشف قیمت براساس عرضه و تقاضای بازار تعیین شود و در این قیمت، هم منافع تولیدکننده حفظ می‌شود و هم زمینه رانت و فسادی ایجاد نخواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده