تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۴۰۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امکان استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح‌های عمرانی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های تولیدی و عمرانی در مجلس در دست بررسی است و جمع‌بندی خوبی از سوی کمیسیون جهش تولید صورت گرفته و خلا‌های قانونی آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تامین مالی پروژه‌های عمرانی از طریق بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های بازار برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی گفت: استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، اقدام خوبی است؛ اما برای بهبود آسیب‌هایی که طی سال‌های گذشته به دلیل برخی فراز و فرود‌ها و تصمیم‌گیری‌های ناگهانی بر اعتماد مردم وارد شده، بهتر است که مسوولان اجرایی کشور و همچنین نمایندگان مجلس کمک کنند تا وضعیت بازار سرمایه، بهبود یافته و روند رو به رشدی را تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های خوبی در جذب سرمایه‌های خرد و متوسط مردم در بازار سرمایه به خصوص بخش مسکن و پروژه‌های عمرانی وجود دارد، افزود: با استفاده از فرصت‌های پیش آمده می‌توان به کسانی که دغدغه حفظ ارزش پول و یا دغدغه مشارکت در آبادانی و توسعه کشور دارند کمک کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر به طرح استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری برای پروژه‌های تولیدی و عمرانی در مجلس که در دست بررسی است اشاره کرد و گفت: متولی طرح مذکور کمیسیون جهش تولید است. خوشبختانه جمع‌بندی خوبی از سوی کمیسیون جهش تولید صورت گرفته و در حال حاضر مجلس چکش کاری‌های خود را انجام داده و خلا‌های قانونی آن در بخش فرصت‌ها و توانمندی بازار در حوزه تولید و اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی پیش‌بینی شده است.

بدری در ادامه اظهار کرد: مشوق‌های لازم برای دستگاه‌های مختلف در این طرح پیش‌بینی شده و فرصتی است تا از تمام داشته‌های جامعه و گروه‌های مختلف در این حوزه استفاده کرد و یک محل مناسب و مطمئن برای حمایت از پروژه‌های زیرساختی با استفاده از ابزار‌های تامین مالی بازار سرمایه ایجاد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور‌های دنیا این مسیر را پیموده و دارای تجربیات با ارزشی هستند. در حوزه استفاده از پتانسیل‌های بازار بورس برای جذب مشارکت‌های مردمی، سود‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاران وجود دارد؛ چرا که مشکلات مالی پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی کشور را می‌توان با اندوخته‌های مردم حل کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده