تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۱۴۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی قیمت بیت کوین/ مقاومت پیش روی بیت کوین کجاست؟

‌می‌متالز - در حالی که بازار ارز دیجیتال به نوسان خود ادامه می‌دهد، قیمت بیت کوین شاهد افزایش ۰.۱۰ درصدی است و اکنون در سطح ۲۹ هزار و ۴۴۲ دلار معامله می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اخیرا یکی از مقامات سابق SEC، نگرانی خود را در مورد تایید ETF‌های بیت کوین ابراز کرده است. گفته‌های وی بر نوسان قیمت بیت کوین تاثیر منفی گذاشته و در ادامه بررسی روند قیمت بیت کوین را با دشواری همراه کرده است.

نگرانی مقام سابق SEC درباره ETF بیت کوین

جان رید استارک، مسئول سابق SEC، پس از به تعویق افتادن برنامه Cathie Wood’s Ark Invest با تصمیم احتمالی SEC، تا سال ۲۰۲۴، تأییدیه ETF بیت کوین را به دلیل فشار نظارتی، بعید پیش بینی می‌کند.

او پیش‌بینی می‌کند که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، یک تغییر بالقوه در مقررات ارز دیجیتال، به‌ویژه اگر یک دولت جمهوری‌خواه روی کار بیاید، به وجود خواهد آمد. استارک تأثیر تقسیم‌بندی‌های سیاسی بر این کمیسیون را خاطرنشان کرده و می‌گوید که این تقسیم‌بندی اکنون به حوزه ارز‌های دیجیتال نیز کشیده شده است.

مزایای صنعت کریپتو تحت ریاست جمهوری جمهوری خواهان

استارک در مصاحبه خود به مزایای بالقوه ریاست جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ نیز اشاره کرد. از مهمترین این مزایا، کاهش نظارت SEC بر رمز ارز‌ها و تغییر رویه این نهاد به سمت پرونده‌های کلاهبرداری است.

علاوه بر این، استارک معتقد است که یک دولت جمهوری خواه بیشتر تمایل دارد که ETF بیت کوین را تایید کند و سایر اقدامات نظارتی مطلوب را بر صنعت ارز دیجیتال اعمال کند. او همچنین اذعان دارد که تغییر قدرت در دولت آمریکا، می‌تواند به طور بالقوه منجر به کاهش فشار‌های نظارتی بر بخش کریپتو شود.

قیمت بیت کوین در ابتدای هفته افزایش داشته، اما با تقویت دلار آمریکا محدود شده است. امروز، پیش از انتشار اطلاعات خرده‌فروشی در روز سه‌شنبه، ارزش دلار در برابر ارز‌های اصلی با ۰.۱۵ درصد افزایش، به سطح ۱۰۲.۹۸ رسیده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین/ مقاومت پیش روی بیت کوین کجاست؟

پیش بینی قیمت بیت کوین

حمایت بیت کوین که در حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ دلار قرار دارد، همچنان ثابت و دیدگاه تکنیکال آن بدون تغییر باقی مانده است. در حال حاضر، بیت کوین موضع معاملاتی خنثی را نشان می‌دهد و با مقاومتی در عبور از سد ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلاری مواجه است.

در صورتی که بیت کوین حرکت صعودی را به بالای سطح ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار آغاز کند، پتانسیل تداوم صعود تا آستانه ۳۰ هزار و ۲۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین به سطح مهم فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸ درصد رسیده است. ظاهر الگو‌های کندل دوجی در بالای سطح ۲۹ هزار و ۲۰۰ دلار به یک اصلاح بالقوه صعودی اشاره دارند. با این حال، کاهش کمتر از این ناحیه ممکن است قیمت را به ۲۹ هزار و ۲۵۰ دلار بازگرداند.

از طرف دیگر، اگر قیمت بیت کوین با موفقیت از مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ دلاری عبور کند، مسیر صعودی قیمت ممکن است تا ناحیه ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار و سپس ۳۱ هزار دلار ادامه یابد.

لازم به ذکر است که مناطق ۲۹ هزار و ۸۰۰ و ۳۰ هزار و ۲۰۰ دلاری بسیار مهم هستند. هر گونه انحراف زیر این نواحی می‌تواند نشانه تشدید احتمال روند نزولی قیمت بیت کوین باشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده