تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۱۴۳۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت بیت کوین و اتریوم کم‌نوسان‌تر از نفت! / حمایت و مقاومت بیت کوین کجاست؟

‌می‌متالز - گزارش جدید شرکت کایکو نشان داده است که قیمت بیت کوین و اتریوم در سه ماه اخیر، نوسانات کمتری را نسبت به نفت تجربه کرده است.

به گزارش می‌متالز، با وجود اینکه قیمت رمزارز‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم اغلب نوسانات شدیدی را تجربه می‌کنند، به‌نظر می‌رسد که این دو رمزارز محبوب بازار، در تابستان سال جاری تغییرات قیمتی زیادی نداشته‌اند. نوسانات پایین اتریوم و بیت کوین باعث شده که این دو رمزارز نوسانات قیمتی کمتری از نفت در سه ماه اخیر داشته باشند.

شاخص ۹۰ روزه اتریوم و بیت کوین در کف تاریخی

بر اساس گزارش جدید کایکو، شاخص نوسانات ۹۰ روزه برای بیت کوین و اتریوم به پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر رسیده است و به ترتیب معادل ۳۵ و ۳۷ درصد بوده است. طبق داده‌های کایکو، نوسانات این دو رمزارز برجسته بازار پایین‌تر از قیمت نفت و با ۴۱ درصد نوسان بوده است.

نوسانات بازار در واقع تناوب و حجم تغییرات قیمتی به بالا یا پایین تعریف می‌شود و بر اساس اینکه یک دارایی در بازه زمانی مشخص چه میزان تغییر را تجربه کند، محاسبه می‌شود.

در بازه زمانی ۹۰ روزه، نفت نوسانات بالاتری نسبت به شاخص نزدک و طلای جهانی را به ثبت رسانده است. همچنین بر اساس نظر کارشناس شرکت کایکو، اتریوم و بیت کوین هر دو از لحاظ نقدینگی و حجم معاملات در پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر قرار گرفته‌اند.

قیمت بیت کوین و اتریوم کم‌نوسان‌تر از نفت! / حمایت و مقاومت بیت کوین کجاست؟

دلیل این پدیده چیست؟

بر اساس داده‌های تاریخی، رمزارز‌ها اغلب نوسانات قیمتی بالاتری را نسبت به نفت تجربه می‌کنند. سیسلوا یانوا، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی کایکو با اشاره به اینکه شرایط فعلی بازار غیرعادی است، خاطرنشان کرده است که نوسانات بیت کوین با تداوم بلوغ آن به‌عنوان یک دارایی، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

قیمت بیت کوین و اتریوم

در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت کوین با سقوطی سه درصدی، در نزدیکی سطح ۲۷ هزار و ۹۵۰ دلار معامله می‌شود. بر اساس نظر کارشناسان، حمایت ۲۹ هزار دلار بیت کوین از دست رفته است و سنگر کنونی خریداران در ۲۸ هزار دلار قرار دارد.

اتریوم در زمان نگارش این گزارش در حدود ۱۷۴۰ دلار قرار دارد و در بیست و چهار گذشته، حدود ۴ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. حمایت از دست رفته اتریوم در سطح ۱۷۶۲ دلار بوده است و حمایت کنونی قیمت در ۱۷۱۴ دلار خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده