تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۱۴۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط سخنگوی سازمان بورس:

کاهش دامنه نوسان تکذیب شد/ واکنش سهامداران: شایعه نبود، پیشنهادی بود برای ...

‌می‌متالز - کاهش دامنه نوسان سهام شرکت‌ها از سوی سخنگوی سازمان بورس تکذیب شد، اما برخی سهامداران اعلام کردند این موضوع شایعه نبود بلکه پیشنهاد هدفمندی بود!

به گزارش می‌متالز، امیر مهدی صبائی سخنگوی سازمان بورس در توییتر اعلام کرد: پیرو شایعات مطرح شده در فضای مجازی، هیچ گونه برنامه‌ای برای کاهش دامنه نوسان وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، برخی فعالان بازار سرمایه هم در واکنش به اعلام موضع سازمان بورس، اعلام کرده اند موضوع افزایش دامنه نوسان، شایعه نبود بلکه پیشنهادی بود برای اینکه مشخص شود آیا مسوولان در جریان بازار و وضعیت تابلو معاملات هستند یا خیر؟

برخی سهامداران هم از عدم واکنش مجید عشقی و سکوت چند وقته وی در برابر وضعیت وخیم بازار، انتقاد کرده و نکاتی را به طنز یا نقد مطرح کرده اند.

آخرین تغییر دامنه نوسان مربوط به ۷ شهریور سال گذشته بود که بصورت متقارن، افزایش یک درصدی در بازار اول بورس تهران و فرابورس داشت و به مثبت منفی ۷ درصد رسید. این افزایش دامنه نوسان به شرکت‌هایی که در بازار دوم بورس، فرابورس و سایر بازار‌ها از جمله بازار پایه در حال معامله هستند، تعلق نگرفت و برای این گروه‌ها همان ۵ درصد باقی ماند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده