تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۱۴۵۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
برای بازه یک هفته‌ای اعلام شد:

گرانی ۱۸ محصول ایران خودرو و سایپا در محدوده ۳۴۰ میلیون تا ۱.۹ میلیارد تومانی

‌می‌متالز - قیمت ۱۸ محصول ایران خودرو و سایپا با نوسان پنج تا ۳۰ میلیون تومانی و به محدوده قیمت ۳۴۰ میلیون تا ۱.۹ میلیارد تومانی رسید.

به گزارش می‌متالز، نوسان‌های بازار خودرو همچنان ادامه دارد و بررسی اخرین وضعیت بازار طی هفته گذشته توسط دنیای اقتصاد حکایت از رشد قابل توجه قیمت ۱۸ محصول داخلی و مونتاژی دارد و تمام محصولات داخلی با افزایش قیمت پنج تا ۳۰ میلیون تومانی همراه بودند.

بر اساس این گزارش، بیشترین رشد قیمت هم مربوط به شاهین با ۳۰ میلیون تومان بود که از ۵۴۵ به ۵۷۵ میلیون تومان رسید. از میان خودرو‌های مونتاژی نیز بیشتر محصولات با رشد قیمت ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی همراه، اما برخی محصولات مانند لاماری ایما، فیدلیتی پرایم ۷ نفره و MVM X ۲۲ با افت قیمت پنج تا ۱۰ میلیون تومانی و دو محصول دیگنیتی پرایم و جک S ۳ با ثبات قیمت مواجه بودند.

رشد قیمت خودرو در حالی است که قیمت ارز طی هفته قبل در بازه زمانی مورد بررسی تغییر خاصی نداشت. به نظر می‌رسد کاهش عرضه از سوی خودروسازان نقش اصلی را در رشد بهای خودرو در بازار ایفا می‌کند. همچنین نامه وزارت صنعت به تولیدکنندگان وسایل نقلیه برای جایگزینی استفاده ارز حاصل از صادرات با ارز نیمایی نیز این پیام را به بازار می‌رساند که هزینه تولید خودرو رو به افزایش است؛ بنابراین این موضوع نیز می‌تواند روی رشد قیمت خودرو موثر باشد. افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی است که با رسیدن آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده به هیات وزیران، انتظار می‌رفت بازار حالت کاهشی بگیرد.

قیمت ۱۸ محصول ایران خودرو و سایپا

گرانی ۱۸ محصول ایران خودرو و سایپا در محدوده ۳۴۰ میلیون تا ۱.۹ میلیارد تومانی

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده