تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۱۴۶۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل شرکت رتبه بندی اعتباری برهان مطرح کرد؛

الزام مدیران صندوق‌های سرمایه به انجام فرآیند رتبه‌بندی از سال آینده

‌می‌متالز - قاسم محسنی گفت: انتشار نتایج رتبه‌بندی در سال اول (۱۴۰۲) در اختیار مدیران صدوق‌های سرمایه گذاری است؛ اما از سال آتی انتشار این رتبه‌ها الزامی خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، قاسم محسنی مدیر عامل شرکت رتبه بندی اعتباری برهان در رابطه با رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: اسفند ماه سال گذشته سازمان بورس رتبه‌بندی ارزیابی عملکرد را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ الزامی کرد و شرکت برهان نیز به عنوان اولین شرکت رتبه بندی توانست متدلوژی خود در زمینه رتبه بندی ارزیابی عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری (شامل در دو بخش درجه بندی عملکرد و رتبه بندی کیفیت مدیریت) را به تایید سازمان بورس برساند.

اوافزود: تاکنون شرکت برهان از بین ۷۰ الی ۸۰ صندوق صندوق سرمایه‌گذاری که مشمول این مصوبه می‌شوند با ۴۷ صندوق سرمایه‌گذاری (بیش از ۶۰ درصد صندوق‌های مشمول)، قرارداد رتبه بندی ارزیابی عملکرد منغقد کرده و مشغول اجرای این قرارداد‌ها است.

مدیرعامل شرکت رتبه بندی اعتباری برهان تصریح کرد: انتشار نتایج رتبه‌بندی در سال اول (۱۴۰۲) در اختیار مدیران صدوق‌های سرمایه‌گذاری است؛ اما از سال آتی انتشار این رتبه‌ها الزامی خواهد بود تا سرمایه‌گذاران نسبت به بازدهی، ریسک‌ها و کیفیت مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری آگاهی یابند.

محسنی در پایان درخصوص سابقه رتبه‌بندی و درجه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گفت: شرکت رتبه بندی اعتباری برهان از چند سال قبل، شیوه نامه‌هایی برای رتبه بندی و درجه بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تدوین کرده بود؛ اما الزامی در اجرای آن وجود نداشت. به همین دلیل، شرکت برهان تصمیم گرفت برای فرهنگ‌سازی درجه بندی عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری را انجام داده و به صورت رایگان منتشر کند. این درجه بندی‌ها با همکاری شرکت فناوری اطلاعات بورس تهران در سایت فیپیران منتشر می‌شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده