تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۱۴۷۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان تاکید کرد؛

استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای اشتغال‌زایی و رونق تولید/ دبیرخانه ارتباط صنعت با دانشگاه در خوزستان ایجاد می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های استان برای اشتغال‌زایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، این اداره کل برای ۶ هزار و ۷۱۶ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در راستای عمل به دستورات مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید، از تمام ظرفیت‌های این اداره کل برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید استفاده شده است.

وی ادامه داد: اشتغال به‌وجود آمده در بخش صنعت یکهزار و ۹۰ نفر، در حوزه معدن ۶۵ نفر و در حوزه تجارت و بازرگانی پنج هزار و ۵۶۱ نفر بوده که تلاش بر این است با جذب سرمایه‌گذار زمینه ایجاد اشتغال در استان را بیش از این انجام دهیم.

مدیرکل صمت استان خوزستان اضافه کرد: اعطای مجوز برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در بخش صنعت با اشتغال ۵۰ تا ۱۵۰ نفر در کمتر از ۲ روز به‌منظور جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار و اشتغالزایی انجام می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در بخش معدن نیز راه‌اندازی معادن غیرفعال استان و در بخش تجارت و بازرگانی اعطای مجوز‌های صادرات محور و ایجاد کارگاه‌های تولیدی مواد غذایی و کالا‌هایی که قابلیت صادرات را داشته باشند، مورد توجه است.

فلاح با بیان اینکه مجوز‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دلیل شمول فرایند‌های سرمایه‌گذاری، تاسیس، بهره‌برداری و توسعه فعالیت‌های متعدد صنعتی، معدنی و تجاری، نقش مهمی در شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارد؛ اظهار کرد: اداره کل صمت استان خوزستان از مردادماه سال گذشته تاکنون، تمام مجوزهایش در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را از طریق درگاه ملی مجوز صادر کرده است.

وی ادامه داد: مشکلاتی در صدور مجوز‌های حوزه تجارت وجود داشت که خوشبختانه حل شد و در حال حاضر تمام مجوز‌های این سازمان از درگاه ملی مجوز‌ها صادر می‌شود.

مدیرکل صمت استان خوزستان به روند صدور مجوز‌ها از درگاه ملی اشاره و تصریح کرد: ابتدا متقاضی درخواست خود را در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت، سپس درخواست متقاضی از طریق سامانه بهین به اداره کل صمت استان ارجاع و حداقل ظرف مدت ۲ روز و حداکثر یک هفته مجوز صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از زمان متصل شدن به درگاه ملی مجوز‌ها میانگین صدور مجوز بسیار کوتاه شده است؛ خاطرنشان کرد: میانگین صدور جواز تاسیس توسط اداره کل صنعت معدن و تجارت خوزستان دو روز است.

فلاح با تاکید بر اینکه دبیرخانه ارتباط صنعت با دانشگاه و یک مرکز نوآوری و شکوفایی در خوزستان ایجاد و راه‌اندازی می‌شود، گفت: باوجود بیش از ۴۴۰ مجوز تحقیق و توسعه و بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدی دانش‌بنیان فعال در مجموعه صمت استان خوزستان، تشکیل دبیرخانه‌ای مشترک با عضویت دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و بنگاه‌های تولیدی و همچنین ایجاد و راه‌اندازی یک مرکز نوآوری و شکوفایی در استان، ضرورت دارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده