تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۴۹۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ریاست معاون وزیر صمت؛

مجمع عمومی عادی سالانه سازمان حمایت برگزار شد/ صورت‌های مالی سال منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید

‌می‌متالز - جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، به‌منظور بررسی عملکرد سال ۱۴۰۱ این سازمان با مشاور وزیر صمت و همچنین معاون وزیر صمت و مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، جلسه مجمع عمومی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ریاست «علی نبوی» مشاور وزیر صمت و «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اعضای مجمع از جمله نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان حسابرسی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران کل سازمان حمایت و به‌منظور بررسی عملکرد سال ۱۴۰۱ این سازمان، برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

فرهیدزاده، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در ابتدا در خصوص فعالیت‌ها و کارکرد‌های سازمان حمایت گزارشی را ارائه کرد و سپس اهم اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا و همچنین برنامه‌های راهبردی این سازمان در سال گذشته را تشریح و به مواردی همچون؛ پیش‌بینی و مدیریت بحران‌های احتمالی کالا‌ها و خدمات، ارائه گزارش رصد وضعیت قیمت بازار کالا و خدمات، نظارت پیشگیرانه بر تامین، توزیع، قیمت کالا و خدمات اولویت‌دار، ارزیابی و معرفی واحد‌های تولیدی و خدماتی حامی حقوق مصرف‌کننده، برنامه‌ریزی بهینه جهت برگزاری همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد.

وی به هنگام‌سازی سامانه‌ها، نیازسنجی و توانمندسازی منابع انسانی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، تقویت سیستم‌های نظارتی، بررسی قیمت کالا‌ها و خدمات عمومی و اساسی، حمایت از حقوق مصرف کننده، حمایت از تولید، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی، توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به تولید ملی از طریق فرهنگ‌سازی، هدفمندی‌سازی بازرسی‌ها و پیش‌گیری از تخلفات اقتصادی کسب و کار، راه اندازی و اجرای طرح نهضت راهیان پیشرفت جهت نمایش دستاورد‌های علمی و صنعتی برای نخبگان کشور را از دیگر اقدامات مهم این سازمان در این مدت برشمرد.

مدیرعامل سازمان حمایت در ادامه تاکید کرد: در سال گذشته با تلاش صورت گرفته بیش از یک میلیون و ۴۴۹ هزار مورد بازرسی انجام شده که طی آن بیش از ۵ هزار پرونده تخلف با ارزش ریالی بیش از ۸۸ میلیارد ریال تنظیم و به تعزیرات معرفی شده است. همچنین بیش از ۸۹ هزار مورد بازرسی برای کشف قاچاق کالا و خدمات انجام صورت پذیرفته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده توسط سازمان حمایت در انجام وظایف و تکالیف ابلاغی در حمایت از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دولت برای بهبود وضعیت معیشت و رفع دغدغه اقتصادی مردم تصریح کرد: با توجه به همه مشکلات در سال گذشته به‌ویژه ایام نوروز، بازرسان با نظارت‌های ویژه و کارشناسانه بر روند عرضه و قیمت کالا‌ها و خدمات توانستند بازار را در یک نقطه تعادلی نگه دارند.

فرهیدزاده با بیان اینکه این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط، تعداد ۱۸۰، ۷۵۶ گشت مشترک بازرسی انجام داده که منجر به تشکیل ۳۶، ۱۳۲ پرونده تخلف شده است، به موضوعاتی از جمله بررسی عوامل موثر بر بهای تمام شده کالا و خدمات (عمومی، زیربنایی و صنفی)، اعلام نظر در خصوص تعیین قیمت کالا و خدمات حسب مورد، برگزاری جلسات هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها و حضور فعال و موثر در کارگروه‌های تخصصی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان دیده‌بان اقتصادی کشور قادر است با انجام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در راستای مدیریت و تنظیم بازار کالا‌های اساسی، رفع موانع حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نقش به‌سزایی را در راستای جهت‌دهی و سیاستگذاری‌های تجاری و اقتصادی کشور ایفا کند.

مدیرعامل سازمان حمایت همچنین ابراز امیدواری کرد که تصمیمات و نتایج این جلسه بتواند تسهیل کننده انجام وظایف، تکالیف و تعهدات محوله به این سازمان باشد.

در ادامه گزارش عملکرد هیات مدیره در خصوص فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ ارائه و اعضای هیات مدیره به سوالات مطرح شده در خصوص مفاد گزارش حسابرسی و سایر امور مربوط به سازمان پاسخ دادند.

در نهایت، اعضای مجمع عمومی پس از استماع گزارش حسابرس قانونی شرکت و ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌ها در این خصوص، صورت‌های مالی سال منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ را به تصویب رساندند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده