تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۱۴۹۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مطالبه فارغ‌التحصیلان برای توقف برگزاری آزمون صدور پروانه اشتغال معدن

‌می‌متالز - فارغ‌التحصیلان دانشگاه با ثبت پویشی از مسوولان مربوطه خواسته‌اند تا آزمون صدور پروانه اشتغال معدن که هر سال توسط نظام مهندسی معدن برگزار می‌شود، متوقف شود و برای صدور پروانه اشتغال معدن به مدرک تحصیلی دانشگاهی افراد بسنده شود.

به گزارش می‌متالز، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «درخواست توقف برگزاری آزمون صدور پروانه اشتغال معدن» عنوان کرده‌اند که با وجود اینکه متقاضیان پروانه اشتغال معدن فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند و برای کسب مدرک دانشگاهی آزمون‌های مختلفی را طی چند سال می‌گذرانند دیگر نیازی نیست که برای کسب پروانه اشتغال معدن دوباره آزمون بدهند.

آن‌ها عنوان کرده‌اند که اگر مدارک دانشگاهی معتبر نیست چرا باید جوانان ما سال‌های با ارزش عمر خود را در دانشگاه‌ها بگذرانند؟ اگر در مفاد درسی نواقصی وجود دارد که این امر منجر به برگزاری آزمون از طریق نظام مهندسی معدن و وزارت صمت شده، وزارت صمت این نواقص را اعلام کند تا دانشگاه آن را اصلاح کند.

به گزارش فارس هر سال تعدادی از افراد مشغول در نظام مهندسی معدن، تصمیم به تغییر رسته فعالیت خود می‌گیرند یا در صورت نداشتن پروانه، برای صدور پروانه اشتغال باید در آزمون پروانه اشتغال معدن که با همکاری وزارت صمت و نظام مهندسی معدن برگزار می‌شود شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده