تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۵۸۸۶
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرعامل صندوق فولاد در بازدید از نمایشگاه روایت خدمت خبر داد:

آمار‌های رو به رشد صندوق بازنشستگی فولاد در ۲ سال اخیر

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: اکثر آمار و نمودار‌های ۲ ساله صندوق بازنشستگی فولاد، رشد و پیشرفت در بخش‌های مختلف را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، «سیدحجت کاظمی» در حاشیه بازدید از غرفه وزارت تعاون در نمایشگاه روایت خدمت بیان کرد: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکیل کارگروه‌های مختلف، تلاش‌ها و اقدامات بسیاری در رشد راستای شاخص‌های صندوق بازنشستگی فولاد صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه صندوق بازنشستگی فولاد، ارتقاء و رشد این مهم در دستور کار قرار گرفت و به این واسطه در حوزه مدیریت دارایی تحول عظیمی محقق شده است.

کاظمی تأکید کرد: در این ارتباط مشکلات مربوط به شرکت سنگ آهن مرکزی تا حدودی مرتفع شد. همچنین ایجاد پروژه‌های بالادستی مانند ایجاد پروژه یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی، توسعه کنسانتره و گنداله را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه یا سازمان انرژی اتمی و ذخیره عظیم با برآورد ۲۰۰ میلیون تُن سنگ در معدن «ناریگان ۸» با ظرفیت تضمین‌کننده آینده تولید فولاد کشور و آتیه شرکت مذکور در دستور کار ایجادی قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد اظهار داشت: در حوزه تولید فولاد، تأمین آب و برق موضوعات اساسی را تشکیل می‌دهند که در این راستا با رسیدن به مراحل احداث نیروگاه شاهد اقدامات مثبتی در این حوزه هستیم.

وی گفت: در حوزه تأمین آب نیز قرارداد مناسبی با آب و فاضلاب شهرستان یزد، پساب این شهر به مدت ۲۰ سال در اختیار قرار گرفت.

کاظمی در ادامه بیان کرد: در ارتباط با موضوع فعالیت شرکت دخانیات نیز چالش‌های بسیاری وجود داشت که با حرکت به سمت محصولات جدید حل چالش‌های این حوزه برنامه‌ریزی شده است. در این بخش پس از خروج از زیان، ورود حوزه دخانیات به بورس را هدف‌گذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه سنگ آهن نیز اقدامات اساسی برای ورود این شرکت به بورس در دستور کار صندوق بازنشستگی فولاد قرار دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد افزود: در راستای توسعه و تقویت شرکت زغال‌سنگ نیز با توجه به سفر اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمان، تصمیمات و اقدامات اساسی گرفته شد. با توجه به ذخایر بزرگ زغال‌سنگ در کشور، در این حوزه در طول دهه‌ها غفلت در این بخش را شاهد بودیم. برای استفاده در بخش‌های صنعتی مختلف به‌ویژه در حوزه تولید فولاد نیازمند حدود ۳ میلیون تن زغال‌سنگ هستیم که امکان تولید یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت داخلی تولید است و مابقی نیاز کشور در این حوزه، واردات صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در حوزه اسفندقه نیز در قالب فعالیت‌های شرکت مولتی‌متال نیز اقدامات مناسب و خوبی را برنامه‌ریزی و دنبال می‌کنیم. همچنین به‌زودی کلنگ‌زنی پروژه «فروکروم پرکربن» تحول در این حوزه را رقم خواهد زد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های دولت سیزدهم در هفته دولت با حضور در سالن ۸ نمایشگاه بین‌المللی تهران از غرفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه بازدید به‌عمل آورد.

منبع: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده