تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۶۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رشد ۱۵۱ درصدی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری/ احیای ۶۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در این استان در دولت سیزدهم، ۱۵۱ درصد رشد یافته است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به رشد ۱۵۱ درصدی این استان در دولت سیزدهم، گفت: ۲ هزار طرح صنعتی در دست اجرا در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۰ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، رتبه استان در ردیف ۱۱ کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مدت فعالیت دولت سیزدهم ۶۰ واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری که از مدار خارج شده بود، دوباره احیاء و وارد چرخه تولید شد، به افزایش ۵۵ درصدی جذب سرمایه‌گذار در سال‌جاری اشاره و تصریح کرد: امسال ۱۴۳ جواز جدید و ۶۱ پروانه بهره‌برداری در استان صادر و با افزایش ۱۴ درصدی در اشتغال برای هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی شد.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشف ۲ پهنه بسیار خوب معدنی در این استان و پیگیری برای ثبت آن‌ها، یادآور شد: فعال‌سازی ۱۸ معدن غیرفعال این استان در دستور کار قرار دارد.

وی به صدور ۲۰ گواهی کشف و ۹ پروانه اکتشاف در حوزه معدن استان اشاره کرد و افزود: استخراج از معادن استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رحمتی خاک‌نسوز، دولومیت، گچ، سنگ لاشه، سنگ آهن، منگنز و مواد اولیه سیمان را از مهم‌ترین مواد معدنی چهارمحال و بختیاری دانست و خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان استخراج و ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی شد. در این مدت سرمایه‌گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری با ۱۵۱ درصد رشد به ۴۱۱ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۹۳ پروانه بهره‌برداری فعال در استان، افزود: ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده که اشتغال سه هزار نفری را به همراه داشته است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با صادرات ۶۵ هزارتنی شاهد افزایش ۱۰۳ درصدی صادرات در پنج‌ماهه نخست بوده‌ایم، اظهار داشت: محصولات به کشور‌های عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات، چین، تاجیکستان، ترکمنستان، سوریه، هند و ایتالیا صادر می‌شوند.

وی اضافه کرد: محصولات صادراتی شامل فولاد، لوازم خانگی، سیم و کابل، اوره و آمونیاک، کفپوش نمدی، شیرخشک، کاشی و سرامیک، خوراک آبزیان و مخمر فعال است.

رحمتی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در استان ۵۵ درصد رشد داشته و همچنین ۱۴۳ جواز جدید با رشد اشتغال ۱۴ درصدی صادر شده است، گفت: ۶۱ پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده که نشان‌دهنده رشد ۶۵ درصدی بوده و باعث شده است یک‌هزار و ۱۰۰ نفر به خانواده صمت استان افزوده شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده