تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۱۶۲۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش سوددهی فولادساز برتر چینی در نیمه نخست سال

‌می‌متالز - آمار نشان می‌دهد شرکت بائو استیل چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۴۱.۶ درصد کاهش در سود خالص خود داشته که به ۴.۵۵ میلیارد یوان (۶۲۴.۷۲ میلیون دلار) رسید.

به گزارش می‌متالز، بائو استیل در شش ماه اول در مجموع ۲۵.۹۴ میلیون تن فولاد خام تولید کرد و حجم فروش بیلت آن به ۲۵.۵۶ میلیون تن رسید. درآمد عملیاتی این شرکت در نیمه اول سال ۱۶۹.۸۵ میلیارد یوان بود که ۷.۵ درصد در سال کاهش داشت، اما همچنان در بین فولادسازان چینی که گزارش‌های نیمه اول سال خود را منتشر کرده اند، رتبه اول را داشت. 

با توجه به اینکه بسیاری از فولادسازان کاهش بیشتری در سود خود داشتند و یا حتی با ضرر مواجه شدند، عملکرد تجاری بائو استیل در نیمه نخست سال بسیار چشمگیر بود.

بائو استیل پیش بینی می‌کند با توجه به بهبود تدریجی اقتصاد چین در کنار اقدامات حمایتی دولت مرکزی، صنعت فولاد چین در نیمه دوم سال جاری شتاب صعودی پیدا کند.

به طور خاص، انتظار می‌رود که قیمت محصولات فولادی در چین تا حدودی در نیمه دوم سال جاری افزایش یابد، زیرا تقاضای پایین‌دستی ممکن است افزایش یابد در حالی که تولید فولاد احتمالاً کاهش می‌یابد، که حاشیه‌های سود تولیدکنندگان فولاد را بهبود می‌بخشد، اگرچه سودآوری کلی ممکن است همچنان در نوسان باشد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده