تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۱۶۲۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار فولاد اروپا به دنبال نشانه‌ها

‌می‌متالز - فصل تعطیلات اروپا رو به پایان است و امید به بهبود تقاضا می‌رود. خرید‌ها ماه آگوست عملا متوقف شده بود و فعالان بازار منتظرند ماه سپتامبر جهت گیری قیمت‌ها را ارزیابی کنند. تولیدکنندگان تلاش کردند تا قبل از تعطیلات تابستانی، قیمت‌ها را برای محصولات ورق و مقاطع افزایش دهند، ولی مورد استقبال خریداران واقع نشد.

به گزارش می‌متالز، وضعیت سیاسی نیز بر جو بازار تأثیر می‌گذارد. در اسپانیا، انتخابات عمومی زودهنگام اخیر بی‌نتیجه بود. مذاکرات قانون اساسی در حال شروع است، اما هیچ حزبی اکثریت واضح ندارد. در نتیجه، تصمیمات سرمایه گذاری معلق است. در همین حال، در آلمان، اعتماد به توانایی دولت برای اقدامی مثبت در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، ۶۹ درصد از شهروندان آلمانی معتقد بودند که دولت قادر به انجام وظایف خود نیست. زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری در حفاظت از محیط زیست و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان حوزه‌های کلیدی که در آن‌ها رهبری منظمی وجود ندارد ذکر شده است.

به نظر می‌رسد بهبود اخیر در تقاضای فولاد چین سیگنال‌های مثبتی را برای بازار‌های بین المللی داشته است. با این حال، با توجه به شاخص‌های ضعیف ساخت و ساز، این خوش بینی کوتاه مدت بود.

در اروپا، احتمالاً فعالیت بازار‌ها مدتی در سطح پایینی باقی خواهد ماند. کارخانه‌ها در اولین فرصت به دنبال افزایش قیمت خواهند بود. خریداران هم قبل از متعهد شدن به سفارش‌های جدید، به دنبال نشانه‌های واضح تری از روند بعدی بازار‌ها خواهند بود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده