تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۱۶۳۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

حقوق دولتی معادن نباید صرف هزینه‌های جاری دولت شود/ اصلاح قانون معادن با پشتیبانی رئیس مجلس

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن نباید صرف هزینه‌های جاری دولت شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن باید صرف توسعه شود، اظهار داشت: این حقوق به هزینه‌های جاری دولت نرود، مانند نفت، معدن مال دولت نیست.

وی گفت: وقتی مردم مشاهده کنند که به خاطر معدن، زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل آب و برق تأمین شده است، وضعیتی بهتری به‌وجود می‌آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه از نظر تنوع عناصر معدنی، کمیت و میزان ذخایری که داریم، جزو کشور‌های خیلی غنی در بخش معدن محسوب می‌شویم، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که در کشور و تولید در زنجیره فولاد دارد، به ماشین آلات جدید برای توسعه نیازمندیم.

وی تاکید کرد: در حوزه معدن باید برای یک دوره سه ساله میزان تولید ناخالص داخلی در حوزه معدن را حداقل یک رشد سه برابری بدهیم که این هم نیاز به اصلاح قانون دارد.

مصطفی طاهری درخصوص اصلاح قانون معادن گفت: رئیس مجلس در مواردی همچون اصلاح قوانین، قانون بودجه و دیگر موضوعات همواره همراه و پشتیبان بخش معدن بوده و به کمک دیگر نمایندگان تلاش شد تا اصلاحات به نفع بخش خصوصی انجام شود.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: در موضوع اکتشافات بخش دولتی باید دخیل باشد، زیرا این فعالیت ضمن حاکمیتی بودن، هزینه‌بر است. به همین دلیل، سازمان زمین شناسی باید به کمک بخش خصوصی بشتابد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده