تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۶۵۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بهادری جهرمی:

بورس تابعی از واقعیت اقتصاد ماست

‌می‌متالز - سخنگوی دولت گفت: بورس تابعی از واقعیت اقتصاد ماست؛ تمرکز اصلی دولت آن است که شرکت‌های بزرگ بورسی را سود ده کنیم تا بورس هم اثربخش باشد، در واقع هم حمایت و هم هدایت نقدینگی را انجام می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در یک برنامه تلویزیونی درباره حوزه بورس توضیح داد: بورس تابعی از واقعیت اقتصاد ماست؛ تمرکز اصلی دولت آن است که شرکت‌های بزرگ بورسی را سود ده کنیم تا بورس هم اثربخش باشد، در واقع هم حمایت و هم هدایت نقدینگی را انجام می‌دهد. نکته دوم اینکه نگاه دولت به بورس نگاه قلک نیست که تجربه‌های گذشته تکرار شود، لذا دولت حتی صندوق‌های تثبیت را در بورس ایجاد کرد، منابع تزریق کرد و سیاست‌های ۱۰ گانه را برای بهبود وضعیت بورس ابلاغ کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا این نگاه که عرضه خودرو در بورس اشتباه بود را می‌پذیرید؟ گفت: اول اینکه افزایش نرخ خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز اتفاق افتاد، نکته دیگر اینکه تنها ۳ درصد تولیدات خودرو در بورس عرضه می‌شود، اما در هر صورت، چون قانونگذار تصمیم در مورد قیمت‌گذاری و عرضه خودرو را به شورای رقابت داده بود دولت هم تمکین کرده و دخالتی در این موضوع نداشت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده