تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۶۷۱۷
سرویس خبر : انرژی
همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی برگزار می‌شود؛

اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان با حضور شرکت فولاد مبارکه

‌می‌متالز - اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان با حضور شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشگام صنایع در زمینه استفاده از انرژی‌های نو، همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی با حضور فعالان حوزه تولید برق، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، انتقال برق، متریال مصرفی و اتوماسیون صنعتی برگزار می‌شود.

علیرضا آموخته مدیر برگزاری سیزدهمین نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی و اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان اظهار داشت: دولت سیزدهم با همراهی وزارت نیرو و وزارت صمت توجه ویژه‌ای به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر داشته‌اند چرا که استفاده از انرژی‌های نو به علت شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشورمان اهمیت زیادی دارد. از همین سو برای اولین بار در کنار نمایشگاه صنعت برق، نمایشگاه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر هم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اولین دوره برگزاری نمایشگاه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، افزود: عنوان و فعالان این حوزه جدید و نوپا هستند و امید داریم که بتوانیم گامی در فرهنگ‌سازی صنایع و واحد‌های صنعتی استان اصفهان در زمینه استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر برداریم.

مدیر برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان تشریح کرد: باتوجه به آسیبی که خاموشی‌ها در تابستان به صنایع می‌رساند دولت با اطلاع‌رسانی و برپایی همایش‌هایی در این حوزه، الزاماتی را برای کارخانه‌ها ایجاد کرده تا برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر تامین کنند. در این میان شرکت فولاد مبارکه به عنوان صنعتی پیشگام در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشور بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور را در دست احداث دارد.

وی با اشاره به حضور فولاد مبارکه در این نمایشگاه گفت: فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت بزرگ صنعتی و مادرتخصصی با حضور در این نمایشگاه و تعریف و ترسیم مسیری که در این زمینه طی کرده باعث می‌شود تا صنایع دیگر با استفاده و الگوبرداری از فعالیت‌های این شرکت بتوانند مسیر این شرکت را در زمینه استفاده از انرژی‌های نو طی کنند.

آموخته اظهار داشت: نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی یکی از قدیمی‌ترین عناوین تخصصی نمایشگاه‌های اصفهان با سابقه ۱۲ دوره برگزاری در اصفهان است که به صورت دوسالانه در استان‌های کلان کشور برگزار می‌شود. همچنین جایگاه صنعتی استان اصفهان باعث شده که یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین نمایشگاه‌های منطقه‌ای صنعت برق در این استان برگزار شود و تاکنون ۱۱۰ شرکت فعال و معتبر در این نمایشگاه حضور قطعی دارند و با حضور شرکت فولادمبارکه حدود ۱۲ درصد فضای نمایشگاه به مجموعه‌های انرژی تجدیدپذیر اختصاص خواهد یافت.

مدیر برگزاری سیزدهمین نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی گفت: مهمانان و مدعوین حاضر در نمایشگاه عمدتا در سطح ملی هستند، اما در تلاشیم تا از کشور عراق هیئت‌هایی را میزبانی کنیم و در حال رایزنی در این زمینه هستیم.

آموخته با اشاره به حاضران و فعالان این نمایشگاه طی ادوار گذشته، بیان کرد: در این نمایشگاه تولیدکنندگان، صنعت‌گران، تجار، بازرگانان، فعالان اصناف، دانشگاهیان و افرادی که در زمینه تخصصی صنعت برق فعالیت دارند، حضور خواهند داشت.

وی پیرامون اهداف برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به ایجاد زمینه ارتباط بین فعالان حوزه صنعت، معرفی ظرفیت‌های تولید و صادرات، بومی سازی و معرفی فرصت‌های جدید صنایع اشاره کرد.

آموخته ادامه داد: شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به ارائه محصولات و تولیدات خود در زمینه تولید سیم و کابل، تجهیزات برق صنعتی، تابلو‌های برق، سنسور‌های تولیدی، سیستم‌های الکتریکی، سیستم‌های اعلام حفاظت و ایمنی، روشنایی و اتوماسیون صنعتی و نورپردازی می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری همایشی در افتتاحیه این نمایشگاه بیان کرد: همزمان با این نمایشگاه در صبح روز افتتاحیه نمایشگاه، همایشی به صورت تخصصی در حوزه صنعت برق با عنوان «صنعت برق، چالش‌های کنونی، چشم‌انداز آینده» در محل اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد که محور‌های اصلی این همایش عبارت‌اند از، بررسی اوضاع کنونی صنعت برق، چالش‌های آن، راهبرد‌های پیشنهادی برای برون رفت از این چالش‌ها، اتخاذ رویکرد‌های نوین و ایجاد ارتباط نزدیک بین بخش خصوصی و بخش دولتی.

مدیر برگزاری سیزدهمین نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی اصفهان ادامه داد: انشالله به کمک دولت و همت مسئولین بتوان در آینده نزدیک شاهد افتتاح نیروگاه‌هایی مشابه نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه در سایر صنایع باشیم.

شایان ذکر است، این نمایشگاه ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه، از ساعت ۱۵ الی۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.

اولین نمایشگاه تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر اصفهان با حضور شرکت فولاد مبارکه

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده