تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۱
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۱۶۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس انرژی بستر رفع ناترازی انرژی است

‌می‌متالز - نائب‌رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران از دولت خواست اجازه دهد بخش خصوصی و صنایع در بورس انرژی با هم به تفاهم برسند. حمیدرضا صالحی گفت: در این حالت در کمتر از ۳ سال ناترازی انرژی از بین می‌رود.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا صالحی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت. صالحی با تاکید بر اینکه دولت در حوزه تامین انرژی مسوولانه عمل نمی‌کند، گفت: «نمی‌توان به صنایع بگوییم اگر برق نداریم خودتان برق تولید کنید. وظیفه دولت تامین زیرساخت‌هاست. ما شاهد این هستیم که دولت اجازه نمی‌دهد صنایع و بخش‌خصوصی با هم به تفاهم برسند. راهکار این است که دولت یا خود زیرساخت‌ها را تامین کند یا اجازه دهد صنایع و بخش‌خصوصی با هم در بورس انرژی به تفاهم برسند. در این حالت در کمتر از ۳ سال‌ناترازی انرژی از بین می‌رود.»

او افزود: «در جهان اولویت تامین انرژی صنایع هستند، ولی در ایران اولویت بخش خانگی است. در حال‌حاضر حتی حکومت مستقر در افغانستان هم برای تامین انرژی، صنایع را در اولویت قرار داده‌است. گذار تامین انرژی صنایع از دولت به بخش‌خصوصی باید به‌زودی انجام شود و دولت باید تنها انرژی بخش خانگی را تامین کند. دولت باید این مساله را درک کند که برق منبع درآمد دولت نیست.»

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده