تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۱۶۹۵۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

وام مسکن روستایی ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود؟

‌می‌متالز - معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از تصویب وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داده است. اما جزئیات این وام چیست؟

به گزارش می‌متالز، به گفته مجید جودی، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن وام ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان است و قرار است ظرف ۱۰ روز آینده این مبلغ در هیات دولت تصویب شود.

آنگونه که جودی خبر داده سقف وام مسکن روستایی سال گذشته هم ۲۰۰ میلیون تومان بوده و قرار است ظرف ۱۰ روز آینده مبلغ این وام در هیات دولت بررسی شود و این احتمال وجود دارد که مبلغ این وام دو برابر شود و به ۴۰۰ میلیون تومان برسد.

در صورت تصویب این وام، مبلغ آن ۴۰۰ میلیون تومان است که با کارمزد ۵ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود. همچنین این وام تنها شامل روستاییان می‌شود و می‌توانند از آن برای ساخت مسکن استفاده کنند.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرده در صورتی که میزان تسهیلات وام مسکن روستایی افزایش یابد سعی خواهیم کرد بار مالی چندانی به این بخش وارد نشود.

این وام در حالی تصویب شده است که بسیاری از متقاضیان این وام و وام‌های مشابه می‌گویند مراجعه آن‌ها به بانک برای دریافت تسهیلات بدون فایده است و بانک‌ها وام‌های وعده داده شده را به سختی پرداخت می‌کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده