تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۱۷۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال "شستا" - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

‌می‌متالز - در نمودار روزانه سهم شاهد عبور از و رسیدن به بالای ابرکومو هستیم؛ ولی شاهد برخورد دومرتبه نمودار سهم به خط روند شکسته شده سعودی است که اولین قدم برای رسیدن به سقف‌های بالاتر حرکت به سمت بالای این خط روند است.

به گزارش می‌متالز، نکته‌ای که باید مدنظر داشت برگشت از ناحیه حمایتی مهم محدود ۱۱۰ تومان است که به‌خوبی با افزایش تقاضا همراه شده و قیمت نماد را تا محدوده اخیر ۱۳۰ تومانی همراهی کرده است.

تحلیل تکنیکال
انتظار احتمالی که برای ادامه حرکت این نماد خواهد رفت اندکی استراحت در همین محدوده و حرکت تا مقاومت مهم بعدی خود یعنی محدوده ۱۵۷ تومانی خواهد بود که محتمل‌ترین حرکت این نمودار در نظر گرفته می‌شود.

اگر بخواهیم ناحیه برگشتی از حمایت محدوده ۱۱۰ تومانی را هم در نظر بگیرم شاهد یک واگرایی مثبت در دو برخورد اخیر این ناحیه هستیم که در آینده می‌تواند دوباره نقش یک ناحیه مهم قیمتی را به‌خوبی ایفا کند.

تحلیل تکنیکال
نکته دیگر که می‌توان در اصلاح نموداری سهم مدنظر داشت برگشت مناسب و افزایش تقاضا در ناحیه ۶۱.۸ فیبوناچی است که می‌توان در پله‌های بعدی نماد برای برگشت قیمتی لحاظ شود که حتی نمودار سهم در دیگر اصلاح‌های خود برای این ناحیه احترام زیادی را قائل شده است که طبق حرکت فیبوناچی هم اولین تارگت قیمتی نماد می‌تواند مقاومت بعدی قیمت یعنی محدوده ۱۵۷ تومانی این سهم باشد.

تحلیل تکنیکال
برای نکته بعدی مدنظر هم می‌توان برگشت‌های خوب این نماد نسبت به مووینگ ۲۰۰ دوره‌ای را لحاظ نمود که نمودار این سهم در برخورد‌ها در اکثریت مواقع شاهد برگشت‌های خوبی از این ناحیه (محدوده ۱۱۰ تومانی) داشته است که در آینده قیمتی این سهم طبق تمامی پارامتر‌های ذکر شده می‌تواند جذابیت دوچندانی داشته باشد.

تحلیل تکنیکال
در پایان هم اگر به نمودار هفتگی نماد رجوع کنیم شاهد برگشت خوبی از ناحیه ۷۸.۶ فیبوناچی هستیم که پس از آن عملاً اصلاح نماد پس از عرضه اولیه آن به اتمام رسیده است و به سمت مهم‌ترین مقاومت خود یعنی محدوده ۲۳۰ تومان در حال حرکت است.

تحلیل تکنیکال

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده