تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۷۰۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حدود هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری معدنی در آذربایجان‌غربی به نتیجه رسیده است

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۵۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در استان فعال است، گفت: سرمایه گذاری انجام شده برای این معادن نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال است.

به گزارش می‌متالز، جلال دسترنج روز دوشنبه افزود: ذخیره قطعی این معادن، یک‌میلیارد و ۲۰۲ میلیون تن برآورد شده است.

وی بیان کرد: معادن بهره برداری شده در استان زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و ۴۳۰ نفر فراهم کرده اند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۷ محدوده معدنی با ذخیره قطعی ۱۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تن در مرحله پایان عملیات اکتشافی و در آستانه بهره برداری در آذربایجان غربی قرار دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برای اتمام عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است

وی ادامه داد: طی مرداد امسال هم با صدور ۱۹ فقره پروانه، استخراج انواع مواد معدنی از ۱۹ معدن استان آغاز شد که ذخیره قطعی آن‌ها ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود.

دسترنج گفت: میزان استخراج سالانه این معادن، ۴۲۴ هزار و ۳۶۵ تن بوده و بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال سرمایه گذاری در آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این معادن زمینه اشتغال برای ۱۱۷ نفر فراهم شده است.

وی همچنین از صدور ۲۸ پروانه اکتشاف و ۱۱ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی استان که به مراحل پایانی عملیات اکتشافی رسیده اند، خبر داد و اضافه کرد: برای تکمیل عملیات اکتشافی ۱۱ محدوده اکتشافی بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های غنی معدنی کشور به شمار می‌رود و معادن طلای این استان در تماس معروف است.

علاوه بر آن، معدن تیتانیوم ارومیه که بزرگترین معدن خاورمیانه به شمار می‌رود، طبق توافقی که با کنسرسیوم بهره بردار شده، در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

عملیات مطالعه و بررسی پهنه معدنی جنوب آذربایجان غربی هم توسط ایمیدرو در حال انجام است ضمن اینکه مسوولان استانی در حال بررسی ساز و کاری برای مطالعه پهنه شمال استان هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده