تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۱۶۸۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

در شاخص توسعه پایدار در بهشت معدن در وضعیت اسف‌باری قرار داریم

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی کرمان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌صراحت اعلام کرد که معدن نتوانسته به توسعه کسب‌وکار و تکنولوژی استان کمک کند.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه تعداد بسیار کمی از صنایع کوچک ما جز صنایع نسل چهارم هستند، گفت: با این روال پیش رفتن، اتمام ذخایر معدنی است، این برای آینده استان نگران‌کننده است، خصوصاً که کشاورزی هم وضعیت خوبی ندارد.

طبیب‌زاده خواندن کرمان به نام بهشت معادن را اشتباه خواند و گفت: فعالیت معادن بیش از ۵۰ سال است که در استان شکل‌گرفته است، اما این مزیت نسبی چه سهمی از دانش، تکنولوژی و تجارتی را برای استان فراهم کرده است؟

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه ۹۰ درصد از معادن کرمان، کوچک هستند که اثری از معدن‌کاری نوین در آن‌ها دیده نمی‌شود، گفت: در شاخص توسعه پایدار در بهشت معدن در وضعیت اسفباری قرار داریم.

طبیب‌زاده با اشاره به خروج ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سالانه من‌باب مالیات، حقوق دولتی و ... از استان خطاب به مسوولان، گفت: ارکان مدیریتی باید به معدن‌کاری نوین توجه کنند. روزی که معدن نباشد و ذخایر معدنی تمام شود چه باید در استان کرمان کرد.

او با تأکید بر این نکته که با این روال پیش رفتن اتمام ذخایر معدنی است، گفت: ما برای آیندگان چه خواهیم داشت؟ بایستی منابع حاصل از استخراج معدن صرف تولید دانش و توسعه صنایع در استان شود.

منبع: کرمان نو

عناوین برگزیده