تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۷۱۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«خبهمن» گوی سبقت را از «شستا» ربود

‌می‌متالز - افت نماگر اصلی بورس در سومین روز معاملات هفته کمتر از روز‌های قبل بود وتعداد نماد‌های سبزپوش بازار درحال افزایش است.

به گزارش می‌متالز، براین اساس، امروز درحالی شاهد افت ۹۷۶ واحدی شاخص کل بورس بودیم که شاخص کل هم وزن ۷۷۸ واحد و شاخص کل فرابورس ۷ واحد افزایش را ثبت کردند.

به این ترتیب و با به صدا در آمدن زنگ پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس در ارتفاع ۲ میلیون ۱۲۲ هزار و ۶۵۱ واحدی متوقف شد و شاخص کل فرابورس به ارتفاع ۲۶ هزار و ۴۲۷ واحد صعود کرد.

روندکلی بازاردرمعاملات امروز را می‌توان به حالت رکود تشبیه کرد، حالتی که درآن نه علاقه‌ای به خرید و نه به فروش وجود داشت.

این موضوع را ارزش ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی معاملات در داد و ستد ۶ میلیارد برگ سهم، تأیید می‌کند.

ارزش معاملات به دست آمده نسبت به دیروز افت محسوسی داشت که این موضوع باعث شد نوسان قیمت چند نماد بزرگ و شاخص ساز، در روند کلی شاخص‌های اصلی بازار تعیین کننده باشد.

آمار‌های دیگر امروز

۱۸۲ نماد بورسی و ۱۷۲ نماد فرابورس با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند.

همینطور ۲۴۱ نماد بورسی و ۲۱۲ نماد فرابورسی با کاهش قیمت مواجه شدند.

بیشترنماد‌های فعال در معاملات امروز در بازه مثبت و منفی ۱ درصد نوسان قیمت داشتند.

در نهایت میانگین درصد قیمت آخرین به منفی ۰.۰۳ درصد رسید.

تعداد صف خرید در بورس ۱۶ و در فرابورس ۵۰ عدد بود و تعداد صف فروش به ترتیب ۲ و ۳۹ عدد گزارش شد.

درشرایطی که به تبع افت حجم وارزش معاملات کل، حجم و ارزش معاملات حقیقی نیز افت چشمگیری داشت، خروج ۱۰۳ میلیارد تومانی پول حقیقی ازمعاملات خرد اتفاق افتاد.

این خروج پول حقیقی از معاملات سهام صندوق‌های با درآمد ثابت نیز دیده شد که جمعأ به ۷۰ میلیارد تومان رسید.

برترین‌های امروز معاملات

نماد‌های «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی و «خبهمن» و «خودرو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس به همراه داشتند.

در فرابورس «وسپهر» بعد از دو روز تاثیرگذاری مثبت، بیشترین تأثیر منفی را برشاخص کل فرابورس به همراه داشت و «کگهر» تأثیر گذار‌ترین در طرف مثبت بود.

نماد‌های «خبهمن» در بورس و «اوان» در فرابورس بیشترین رشد قیمت را داشتند.

همچنین نماد «خبهمن» علاوه بر عناوین بالا و در عین حالی که بیشترین ارزش خرید حقیقی و بیشترین ورود پول حقیقی را داشت در بیشترین حجم معاملات به دست آمده، گوی سبقت را از «شستا» ربود و بیشترین حجم معاملات را به ثبت رساند.

موضوعات فوق در کنار رشد ۷ درصدی قیمت آخرین، نماد معاملاتی «خبهمن» را یکه تاز معاملات سه شنبه کرد و عنوان برنده معاملات به این نماد تعلق گرفت.

«فملی» نیز عنوان بیشترین حمایت حقوقی را به خود اختصاص داد.

در میان گروه‌ها «خودرو» با اقبال کم نظیر حقیقی‌ها همراه شد و بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و بعد از گروه «انتشار و چاپ» عنوان بیشترین رشد قیمت در میان گروه‌ها را به خود اختصاص داد.

در گروه «بیمه» بیمه کوثر با نماد «کوثر» با افزایش حدود ۵ درصدی قیمت، بیشترین رشد قیمت پایانی و آخرین را به ثبت رساند و موفق‌ترین در میان گروه خود بود.

منبع: چابک آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده