تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۰۹۳۲۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
بنابر اعلام مدیرعامل:

زیرمجموعه "خبهمن" دو محصول جدید عرضه می‌کند / مهمترین برنامه‌ها

‌می‌متالز - مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به مهمترین برنامه‌ها در سال‌جاری از عرضه دو محصول جدید با همکاری شریک چینی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد محمدی با اشاره به همکاری با شرکاى قبلى و همکاری با شرکت‌های جدید گفت: شرکت ژاپنی ایسوزو از شرکای قدیمی است و این همکاری ادامه خواهد داشت، اما اکنون برای شروع همکاری‌های جدید تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی افزود: با توجه به تجربه تحریم‌ها برندسازی انجام شده و ۵۰ درصد محصولات سال گذشته با برند بهمن دیزل بوده است، اما اکنون کار را با شریک چینی انجام و دو محصول جدید وارد بازار می‌شود. در حوزه کامیون و مینی‌بوس هم در صورت حمایت‌های لازم توان پاسخگویی به نیاز وجود دارد که در این باره باید دید دولت چه حمایتی خواهد داشت. بحث تحریم‌ها بر تامین قطعات ایسوزو اثر گذار نبوده و قطعات مورد نیاز تامین شده است. در صورت رفع تحریم‌ها برای همکاری با مکسوس مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

این مقام مسوول با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ها برای سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: در برنامه‌های سال‌جاری محور اصلی به تولید شیلر ۶ تن اختصاص دارد که ۵۶ درصد داخلی‌سازی داشته و قرار است این رقم به ۶۰ درصد برسد. میزان داخلی‌سازی شیلر ۸ تن بالغ بر ۴۵ درصد است که برای سال‌جاری رقم ۵۰ درصد هدف‌گذاری شده است. در حوزه مینی‌بوس پگاسوس نیز ۴۱ درصد داخلی‌سازی انجام گرفته که این رقم طی سال جاری به ۵۰ درصد می‌رسد.

محمدی از تولید و تحویل ۲۳ دستگاه خودروی آتش‌نشانی و اخذ گرید A آتش نشانی خبر و ادامه داد: میزان سود پرداختی به سهامداران برای سال ۹۹ بیشتر از سال ۹۸ خواهد بود. برنامه افزایش تولید برای سال جدید در دستور کار است که در نهایت به سوددهی ختم می‌شود. به زودی افزایش سرمایه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه تولید سال‌جاری گفت: در سال جاری میزان تولید دو برابر خواهد شد و دو محصول جدید در سگمنت‌های مختلف به تولید خواهد رسید که نخستین خودرو در سگمنت فعلی گروه بوده و دومین خودرو در سگمنت بالاتر بوده و در حوزه کشنده‌ها است که تاییدیه‌های آن در تیرماه دریافت شده و تولید آن در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد. این تولید نقطه عطف بهمن دیزل خواهد بود.

محمدی با اشاره به موضوع صادرات نیز تصریح کرد: درباره صادرات از سوریه درخواستی برای ارائه قیمت صورت گرفته، اما بطور کلی باید بازار مورد مطالعه قرار گیرد. در تولید محصولات جدید انتقال دانش فنی قابل رویت است. به عنوان مثال بیش از ۸۵ هزار دستگاه ایسوزو تولید و تحویل داده شده که تبلور آزمون‌های گرفته شده برای محصولات، تولید محصول شیلر در مجموعه بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده