تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۷۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط بورس به منطقه قرمز

‌می‌متالز - بازار‌ها برخلاف روز گذشته عمل کردند. به گونه‌ای که بازار سرمایه امروز برخلاف انتظارات وضعیتی منفی داشت و روند نزولی را تجربه کرد، اما دلار و طلا صعودی بودند.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه در روز چهارشنبه مورخ ۲۲ شهریور ماه با ریزش ۰.۰۲ درصدی، ۳۲۲ واحد نسبت به روز گذشته افت کرد و به سطح ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار رسید. شاخص کل هم‌وزن که یک شاخص یکسان‌کننده اثر نماد‌ها روی شاخص است، ۵۸۵ واحد ریزش کرد و به سطح ۷۱۸ هزار واحد رسید.

تعداد معاملات در روز چهارشنبه ۳۲۹ هزار و ۹۲۷ واحد بود که ارزش آن ۵۴ هزار میلیارد ریال با بیش از ۷ میلیارد سهم بود.

‌نماد‌های شپنا، فملی و شبندر بیشترین تاثیر مثبت و فارس بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند. تکاردان، شسینا، شپنا و فولاد پرتراکنش‌ترین نماد‌های امروز بودند.

شاخص فرابورس نیز با ۳۵ واحد افزایش به سطح ۲۶ هزار و ۴۱۷ واحدی رسید. تعداد ۱۸۴ هزار و ۶۲۳ واحد معامله، با ارزش ۷۸ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال با حجم ۵ میلیارد سهم انجام شد.

نماد‌های خاور، زاگرس و وسپهر بیشترین تاثیر منفی و نماوند بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. دی، بمولد، فن‌افزار و نیان جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورس ایران بودند.

در میان ۶۸۱ نماد در بازار ۲۲۳ نماد مثبت و ۲۹۷ نماد بازده منفی داشتند. با این حساب ۳۲ درصد نماد‌ها سبزرنگ و مابقی یعنی ۴۳ درصد قرمزپوش شده بودند. ۴۴ نماد به ارزش یک هزار ۵۴۵ میلیارد ریال صف خرید و ۲۴ نماد به ارزش یک هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال صف فروش بودند.

در نماد‌های فن‌افزار، تکاردان، وکبهمن و بپیوند حقیقی‌ها بیشترین قدرت خرید را داشتند. حجم معاملات نماد‌های شستا، حفارس، دی و ذوب نسبت به سایر نماد‌ها در روز چهارشنبه بیشتر بود. فارس، فولاد، فملی و شستا بیشترین ارزش بازاری را نسبت به سایر نماد‌ها داشتند.

قیمت دلار نیز نسبت به روز گذشته با افزایش ۰.۴۶ درصدی مواجه بود و به ۴۹ هزار و ۹۶۰ تومان رسید و طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به روز گذشته ۰.۴۸ درصد رشد کرد و به قیمت ۲۳ میلیون ۴۶۸ هزار ریال رسید.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده