تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۲۱۸۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زنگ هشدار به صدا درآمد/ نفس بورس به شماره افتاد

‌می‌متالز - بازار سرمایه پس از دو روز کاهش، امروز ۱۷۳۳ واحد افزایش یافت پیش بینی می‌شود اگر سطوح حمایتی را از دست دهد ممکن است شاهد ریزش بازار به سطح زیر دو میلیون بود.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی رشد یک هزار و ۷۰۰ واحدی را تجربه کرد و به سطح ۲ میلیون و ۲ هزار واحد رسید. ارزش ۲۸۳ هزار معامله ۴۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده و حجم آن‌ها ۶.۶ میلیارد برگ سهم به ثبت رسیده است.

شاخص کل بازار فرابورس در آخرین روز هفته صرفا ۶ واحد رشد کرد و شاخص فرابورس رقم ۲۴ هزار واحد و ۵۷۵ واحد را نشان می‌دهد. در این بازار ۱۵۷ هزار معامله با ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال با حجم ۵.۸ برگ سهم به ثبت رسید.

نماد‌های مثبت و منفی

در بازار امروز ۲۱۰ نماد سبز و ۳۱۰ نماد قرمز شده است و این بدان معناست که ۳۰ درصد نماد‌های بازار بازده مثبت و ۴۵ درصد بازده منفی داشتند.

بیشترین‌ها

شستا، ثفارس، وسدید و حکشتی بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

شستا، خودرو، وسدید و وبملت بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نماد‌های فارس، فولاد، فملی و کگل بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نماد‌های بگیلان، ساروج، وکبهمن و فن‌افزار بیشترین قدرت خرید حقیقی را به ثبت رساندند.

حکشنی بیشترین تاثیر منفی و فولاد، بوعلی و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نماد‌های شستا، سصفها، حکشتی و ثشاهد بیشترین تراکنش را داشتند.

ساوه، شگویا و سپیدار بیشترین اثر مثبت و ارفع بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین نیان، کرمان، بمولد و خاور جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌های بازار محسوب شدند.

در نماد‌های ثاخت، وتجارت، فولاژ و وغدیر فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نماد‌ها برتری داشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده