تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۱۷۸۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

مخالفت کارشناس فولادی با انحلال بورس کالا/ حذف بورس کالا به نفع فولادی‌هاست؟

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی گفت: بورس کالا یکی از حیاتی‌ترین و بدون بحث‌ترین موضوعات برای بازار فولاد است که در رابطه با حذف آن به ویژه برای این گروه نمی‌توان بحث کرد.

به گزارش می‌متالز، علی اسکینی با اشاره به بررسی طرح حذف احتمالی بورس کالا در یکی از زیرمجموعه‌های دولت، اظهارداشت: با توجه به روندی که در بورس کالا وجود دارد، می‌توان گفت در این باره گروه‌های مختلفی به ویژه سیمانی‌ها و فولادی‌ها تجربه بسیار موفقی داشته‌اند به طوری که این بورس، تقریباً شرکت‌ها را متحول کرده است.

وی معتقد است که بورس کالا با شفافیت کامل در حال پیشروی است. به همین دلیل، نمی‌توان جایگزین خاصی برای بورس کالا به خصوص برای صنایع فولادی و سیمانی در نظر گرفت.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به خروج خودرویی‌ها از این بازار اظهارداشت: تجربه بازار خودرو نشان داده زمانی که این گروه از بورس کالا جدا شد، اکثر خودروسازان دچار ضرر و زیان شدند، چرا که قیمت گذاری منطقی، بحث امضا‌های طلایی، حذف دلالی، نظارت روی بازار، شفافیت و خسارت‌های در نظر گرفته شده از بین رفتند. این عوامل ابزار‌هایی هستند که در بورس کالا گاهی نقد و گاهی به صورت نسیه در دسترس قرار می‌گیرند.

اسکینی با بیان اینکه در بورس کالا شرایط به صورت واضح و روشن مشخص است، گفت: با توجه به شرایط رقابتی که عرضه کننده در بورس کالا دارد، در این بورس همه چیز در دستان تولیدکننده است و از طرفی، وضعیت برای خریدار نیز به صورت کاملاً شفاف وجود دارد.

به گفته وی، بورس کالا یکی از حیاتی‌ترین و بدون بحث‌ترین موضوعات برای بازار فولاد است که در رابطه با حذف آن به ویژه برای این گروه نمی‌توان بحث کرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده