تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۱۸۵۸۵

رونمایی از بسته حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان در تهران، اظهار کرد: پنج‌شنبه (ششم مهر) این رویداد با حضور ١۵٠شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی بابایی در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: دودهه از تاکید بر گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان گذشته است، اما با این هدف فاصله داریم.

این مقام مسوول گفت: از ۸ هزار و ۹۹۵شرکت دانش‌بنیان موجود در کشور، کمتر از ۷۰مورد آن را شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی که خصوصی و دارای بیش از ۱۰۰نیرو باشند تشکیل می‌دهند که معادل کمتر از یک‌درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان است. تعرفه واردات محصولات مشابه، تامین مالی متوسط مقیاس، تخصیص ارز به مواد اولیه و ماشین آلات، خرید شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی و پروانه بهره برداری شرکت‌های دانش‌بنیان، از محور‌های اصلی در رشد این شرکت‌هاست. مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت با اشاره به تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک مقیاس به بزرگ مقیاس، گفت: نهاد‌های مختلف در این زمینه باید فعال باشند و از شرکت‌ها حمایت کنند. وزارت صمت از شرکت‌های دانش بنیانی که در عرصه آب، حمل‌ونقل و انرژی ورود کنند، به صورت ویژه حمایت می‌کند و در این راستا دو صندوق متعلق به این وزارتخانه به کارگیری می‌شود.

بابایی با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان در تهران، تاکید کرد: پنج‌شنبه (ششم مهر) این رویداد با حضور ١۵٠شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با همکاری وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، سازوکار‌های جدیدی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف می‌کنیم تا شاهد رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم. ایجاد بازار رقابتی و صادراتی برای تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده