تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۱۸۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

مهم‌ترین هدف حضور رئیس مجلس در اجلاس بریکس تشکیل بانک مشترک و کاهش نفوذ دلار است

‌می‌متالز - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حضور رئیس مجلس در اجلاس "بریکس" نشان می‌دهد مجلس با بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی مصمم به تقویت چندجانبه گرایی و تحقق اهداف بریکس است.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس پارلمان‌های عضو بریکس اظهار داشت: این یک اقدام مبارک در مسیر رفع انحصار غرب و آمریکا و ازبین بردن سیطره آن‌ها بر دنیاست.

وی افزود: آمریکا اقتصاد دنیا را به دلار وابسته کرده و حالا یک گام جلوتر آمده و مدعی است قوانین داخلی این کشور بر همه دنیا باید حاکم باشد وتسری تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بین همه کشور‌ها نشان دهنده همین رویکرد است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: حضور رئیس مجلس در این اجلاس با فاصله کمی پس از عضویت ایران در "بریکس" نشان می‌دهد مجلس با بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی مصمم به تقویت چندجانبه گرایی و تحقق اهداف بریکس است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تشکیل بانک مشترک کشور‌های بریکس و کاهش نفوذ دلار در بین کشور‌های عضو می‌تواند مهمترین هدف کلان مورد پیگیری توسط رئیس مجلس در این نشست باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده