تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۱۸۶۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد تولید در «فولاد هرمزگان» ادامه دار می‌شود

‌می‌متالز - فولاد هرمزگان با اجرای برنامه‌های مدیریتی و کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای تکنولوژی، توانست رکورد زنی‌ها در تولید را پی در پی کرده و بر بسیاری از چالش‌های فائق آید، اما در این بین دستیابی به این شرایط باعث شده تا فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه‌ای را با سرعت بالاتری در دستور کار قرار دهد که اصلی‌ترین نتیجه آن را علاوه بر افزایش تولید باید در میزان فروش داخلی و صادراتی آن مشاهده کرد.

به گزارش می‌متالز، فولاد هرمزگان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان هلدینگ فولاد مبارکه است که حالا دارد به یکه تاز صنعت فولاد تبدیل می‌شود. در دوران مدیریت جدید در فولاد هرمزگان و روی کار آمدن عطااله معروفخانی در این مجموعه، می‌توان به این نتیجه رسید که فولاد هرمزگان در مسیری جدید از تولید قرار گرفته است و با مدیریت شرایط به سمت افزایش تولید رفت.

نگاهی به کارنامه فولاد هرمزگان در دو سال اخیر نشان دهنده مسیر رو به جلوی این مجموعه است که نه تنها به افزایش تولید ختم شده بلکه توانسته در کاهش مصرف انرژی و... نیز موثر باشد.

در کنار این موضوع، فولاد هرمزگان تلاش می‌کند تا با افزایش استفاده از توان داخلی نیز بتواند در مسیر صرفه جویی ارزی گام‌های بیشتری بردارد. صرفه جویی ارزی می‌تواند خود را در افزایش سرمایه گذاری‌ها جهت افزایش تولید و همچنین سهم خواهی بیشتراز بازار با توسعه سبد محصولات نشان دهد.

اما فولاد هرمزگان پس از رکورد زنی‌های پی در پی این بار رشد تولید مستمر را در دستور کار خود قرار داده است. با ثبت رشد ۷.۵ درصدی در تولید تختال و ۲۳ درصدی در تولید آهن اسفنجی از ابتدای سال تا به امروز، فولاد هرمزگان مصمم شد تا اجرای طرح‌های توسعه‌ای را با سرعت بیشتری پیگیری کند.

جالب این است که همین اعداد منجر به آن شد تا فولاد هرمزگان در رشد تولید پرچمدار صنعت فولاد شود. دستیابی به این رشد تولید در ۵ ماهه نخست سال نشان داد که فولاد هرمزگان می‌تواند طرح‌های توسعه‌ای خود را که در بخش‌های تولیدی، انرژی و مواد اولیه است را با سرعت بیشتری پیش برده و به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کند.

اما دستیابی به رشد تولید و اجرای طرح‌های بیشتر نیازمند تمرکز بر تامین زیرساخت‌هایی همچون مواد اولیه، انرژی و حمل و نقل است که با توجه به برنامه‌های فولاد هرمزگان، این موضوعات نیز در اولویت‌های مجموعه قرار دارد. اما تامین برق و گاز می‌تواند پاشنه آشیل تحقق این اهداف باشد که بدون شک باید طرح‌های ساخت نیروگاه نیز در دستور کار قرار بگیرد.

احداث طرح‌های توسعه‌ای و سرعت دادن به آن‌ها علاوه بر آنکه می‌تواند عنوان رشد تولید در صنعت فولاد را همچنان از آن فولاد هرمزگان کند، در ادامه منجر به افزایش فروش در بازار داخلی و صادراتی می‌شود که به صورت زنجیروار، درآمد‌های مجموعه را هم افزایش می‌دهد.

درواقع این نگاه رو به جلو منجر به رشد سهام «هرمز» خواهد شد که خود سینرژی‌ای دیگر برای افزایش سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای است. اما در کنار اتفاقات مثبتی که در فولاد هرمزگان در حال وقوع است باید به مسئله بازاریابی و توسعه فعالیت‌های صادراتی نیز توجه ویژه شود.

هرچند موقعیت جغرافیایی فولاد هرمزگان، حضور در بازار‌های صادراتی را نسبت به دیگر تولیدکنندگان فولاد آسان‌تر کرده است، اما در حال حاضر رقبا در بازار‌های منطقه به دلیل تحریم‌هایی که دچار هستیم شانس بالاتری در فروش با قیمت ارزان‌تر به همراه دارند و همین موضوع می‌تواند شرایط فروش صادراتی را سخت کند.

به همین دلیل مدیریت شرایط در بازار صادراتی باید از مهمترین مواردی باشد که در کنار اجرای طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفته است.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده