تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۸۷۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه امروز ۷ مهر ۱۴۰۲/ طلا کاهشی و سکه افزایشی شد

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد. طلا اندکی کاهشی و قطعات سکه افزایشی هستند. امروز نرخ جهانی طلا نیز صعودی است.

به گزارش می‌متالز، امروز با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا و انواع سکه روند متفاوتی است. قیمت طلا اندکی نزولی و نرخ انواع سکه افزایشی است. امروز انس جهانی نیز روند صعودی دارد.

روز گذشته قیمت دلار افزایشی بود و در کل هفته نیز بازدهی مثبت داشت. قیمت طلا و سکه، اما هم در آخرین روز کاری و هم در کل هفته نزولی بود.

در چنین شرایطی، سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، در آخرین به روزرسانی خود که بعد از ظهر امروز، جمعه ۷ مهر انجام شده، قیمت طلا را در روندی اندکی کاهشی، دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است؛ حدود هزار و ۲۰۰ تومان کمتر از روز گذشته. این منبع، اما قیمت سکه طرح جدید را صعودی و ۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دانسته است. این رقم حدود ۴۳ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

قیمت سکه طرح قدیم هم تا لحظه تنظیم این گزارش، روندی نزولی دارد و ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است؛ حدود ۵۴ هزار تومان کمتر از دیروز.

قیمت انواع سکه

همچنین در آخرین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۳۴ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود؛ ۳۲ هزار تومان بیشتر از دیروز.

سکه گرمی نیز با حدود دو هزار و ۷۰۰ تومان افزایش، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

افزایش اندک قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیر‌های موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۳.۷۸ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز، اما قیمت طلا در بازار‌های جهانی صعودی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۷۳.۳۳ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۳۵ درصدی قیمت طلا در بازار‌های جهانی است.

در این میان، داده‌های مربوط به شاخص بهای مصرف‌کننده ایالات متحده آمریکا، مطابق انتظارات بازار منتشر شد. روند صعودی نفت برنت، نگرانی‌های تورمی و انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد، افزایش داده است. در چنین شرایطی، نوسانات قیمتی انس طلای جهانی باعث تشکیل کندل «دوجی» شد که خود آیینه‌ای از رفتار محافظه‌کارانه و شک و تردید در نبرد میان خریداران و فروشندگان انس است. تحلیل شرایط و آینده انس را در گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که رو به پایان است هر دو با بازدهی منفی همراه بود. در این هفته، فقط دلار بازدهی مثبت داشت و هر سه بازار مالی دیگر، با افت همراه بودند. به گونه‌ای که بازار طلا با کاهش ۳۵ هزار و ۹۰۰ تومانی، بازدهی منفی ۱.۵۴ درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه امامی نیز با کاهش ۱۸۵هزار تومانی، افت بازدهی ۰.۶۷ درصدی را پشت سر گذاشت.

روز گذشته نیز با وجود روند افزایشی قیمت دلار، بازار طلا و سکه با کاهش همراه بود. این موضوع می‌تواند تحت تاثیر روند نزولی نرخ انس در یک ماه اخیر و تداوم نسبی رکود در بازار طلا اتفاق رخ داده باشد. هر چند حجم معاملات در روز‌های اخیر، نسبت به ماه‌های محرم و صفر افزایش یافته، اما شرایط اقتصادی مردم مانع از ایجاد رونق قابل توجهی در این بازار شده است. ضمن اینکه، نکته‌ای که می‌تواند باعث واگرایی قیمت طلا و سکه با دلار باشد این است که احتمالا بازار طلا هنوز رشد قیمت دلار را باور نکرده و بازار منتظر قیمت جدید ارز است. البته این احتمال هم وجود دارد که بازار فلزات زرد با کمی فاصله به قیمت دلار واکنش نشان دهند و با توجه به اینکه امروز بازار تا نیمه روز فعال است، رشد قیمت طلا و سکه به روز شنبه موکول شود.

البته، برخی از فعالان بازار فلز زرد معتقدند تقاضا در بازار طلا نسبت به ایام محرم کمی بهتر شده است. آن‌ها دلیل اصلی ثبات در بازار فلز زرد را نوسانات محدود قیمت دلار می‌دانند و معتقدند اگر دلار کاهشی شود انتظار اینکه تقاضا در بازار طلا افزایش داشته باشد، وجود دارد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده