تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۳۱۸۸۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون فرماندار ویژه کاشان:

فرمانداری مسوول صدور مجوز معادن نیست

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت: متولی صدور پروانه معادن طبق قانون، وزارت صمت است و فرمانداری در این حوزه مسوولیتی ندارد.

به گزارش می‌متالز، هادی اکبری روز شنبه در نشست خبری افزود: شهرستان کاشان منطقه‌ای دارای ذخایر معدنی است و معدن از ظرفیت‌های این شهرستان است،۳۰۰ محدوده معدنی تا کنون در این منطقه شناسایی شده و ۱۵۰ معدن فعال داریم.

وی اظهار کرد: چند معدن در نزدیکی روستا و حریم چشمه‌ها قرار دارد، به همین دلیل بین مردم منطقه و مسوولان آن معدن‌ها اختلاف ایجاد شده، طبق قانون معدن و آیین نامه‌های آن، فرمانداری‌ها نقشی در صدور مجوز یا تعطیلی آن ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان بیان کرد: فرمانداری ویژه کاشان از ابتدا مخالفت خود را با فعالیت چند معدن ازجمله معدن روستای دره اعلام کرد، بالای "روستای دره" محدوده کوچکی با ظرفیت معدنی سنگ آهک برای تولید آسفالت و شن و ماسه وجود دارد و وزارت صمت هم این نقطه را به سرمایه گذاران معرفی کرده است.

اکبری گفت: اخیرا فردی غیربومی در نزدیکی روستای دره تقاضای اکتشاف داده و از فرمانداری هم استعلام نشده، پس از اطلاع فرمانداری ویژه کاشان از صدور چنین مجوزی بلافاصله طی نامه‌ای مخالفت خود را با انجام اکتشاف در معدن روستای دره به استانداری اصفهان اعلام کردیم.

وی افزود: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی ازجمله امور آب، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و ... نیز با فعالیت این معدن در روستای دره مخالفت کردند و ما نیز دوباره مخالفت خود را به استان اعلام خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون هیچ مجوز بهره برداری برای معدن روستای دره صادر نشده است و در مرحله اکتشاف قرار دارد و یک مرحله از مهلت پروانه اکتشاف آن به پایان رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان بیان کرد:هرچند ممکن است اداره کل صمت استان اصفهان باوجود مخالفت صریح فرمانداری ویژه کاشان نسبت به صدور مجوز معدن در روستای دره برای متقاضی اقدام کند و در این صورت موضوع توسط این فرمانداری از طریق شورای عالی معادن پیگیری و مجوز آن در صورت صدور پروانه بهره برداری لغو خواهد شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کاشان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده