تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۱۸۸۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اتاق بازرگانی همدان:

قوانین متضاد مانع بزرگ بهره‌برداران معدنی است

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان گفت: قوانین متضاد در برخی حوزه‌ها از جمله منابع طبیعی و محیط زیست، مانع بزرگ برای بهره برداران معدنی به شمار می‌رود که باید با تدبیر مجلس مرتفع شود.

به گزارش می‌متالز، رحیم مرتضایی روز شنبه اظهار کرد: قوانین منابع طبیعی با حوزه معدن بیشترین تضاد را دارد و مناطقی که آن‌ها مجوز انجام عملیات یا طرحی را دارند، معادن نیز همان مجوز را دارند که این موضوع منجر به اختلاف می‌شود.

وی اضافه کرد: این تداخل و تضاد در قوانین باعث صدور آرایی می‌شود که بیشتر به ضرر بهره برداران ما در بخش معدن تمام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آشنایی قضات با مجموعه قوانین و آیین نامه‌های حقوق معادن و با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قوانین و آیین نامه‌های حوزه معدن باعث آشنایی بهتر قضات در رسیدگی پرونده‌های این حوزه می‌شود، افزود: برای نخستین بار در کشور این دوره آموزشی را برگزار کردیم.

قوانین متضاد مانع بزرگ بهره‌برداران معدنی است

مرتضایی افزود: این دوره آموزشی در راستای اهداف و برنامه‌های اتاق بازرگانی همدان برگزار شد ضمن اینکه نباید فراموش کنیم همدان استانی معدن خیز است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰۰ بهره بردار معدنی در سطح استان همدان داریم و افزون بر این، همدان دارای هزار و ۳۰۰ نیروی متخصص و کارشناس در حوزه معدن نیز هست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان اظهار کرد: مشکلات قضایی حوزه معدن یکی از دغدغه‌های مهم بهره برداران است و براین اساس توانستیم با برگزاری دوره آموزشی، قضات را با قوانین معدنی آشنا کنیم.

دوره آموزشی مجموعه قوانین و آیین نامه‌های حقوق معادن ویژه دستگاه قضایی استان همدان پنجشنبه هفته گذشته با حضور قضات پرونده‌های حوزه معدن برگزار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده