تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۵
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۱۹۱۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

موافق خروج سیمان و فولاد از بورس نیستم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با خروج فولاد و سیمان از بورس کالا موافق نیستم بلکه معتقدم دولت باید مانع سوء استفاده تولیدکنندگان در افزایش قیمت‌ها شود.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح موضوع وزیر راه و شهرسازی برای خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به دلیل رشد قیمت این کالا‌ها اظهار داشت: وقتی انحصار فروش در بازار یک کالا باشد، ممکن است عرضه کنندگان و تولیدکنندگان عمده از موقعیت شأن در بازار سو استفاده کنند و در این شرایط دولت باید ورود پیدا کند و جلوی قیمت سازی را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در موضوع سیمان و فولاد، دولت نباید این کالا‌ها را از بازار بورس کالا خارج کند بلکه باید مانع سو استفاده تولیدکنندگان در افزایش قیمت‌ها شود و در حالی که اجازه صادرات می‌دهد، اجازه واردات هم بدهد که اگر تولیدکنندگان در داخل قیمت‌ها را غیرواقعی بالا بردند، دولت بتواند از طریق واردات قیمت‌ها را متعادل کند.

نماینده مردم شیراز، بورس کالا را محلی شفاف برای عرضه و تقاضای کالا عنوان کرد و گفت: ما موافق خروج سیمان و فولاد از بورس کالا نیستیم و بحث بر این است که دولت به تولید کنندگان اجازه افزایش قیمت کاذب را ندهد. همچنین عنوان «نهضت ملی مسکن، گروگان قیمت‌سازی سیمان و فولاد در بورس» حرف من نیست و با دیدگاه بنده متفاوت است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده