تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۱۹۱۵
سرویس خبر : انرژی
استاندار خوزستان:

ظرفیت خالی مخازن سدهای خوزستان برای بارندگی بعدی مدیریت می شوند

می متالز - اهواز - استاندار خوزستان گفت: ظرفیت خالی مخازن سدهای استان را به صورت استاندارد برای بارش های بعدی پشت سدها افزایش خواهیم داد.
ظرفیت خالی مخازن سدهای خوزستان برای بارندگی بعدی مدیریت می شوند

به گزارش می متالز، شریعتی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از جاده ساحلی شرقی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورودی سدها رو به کاهش هست اما همچنان بیشتر از حد نرمال است.

وی افزود: اکنون ورودی سد دز به دو هزار و ۳۵۰ مترمکعب بر ثانیه، ورودی سد کرخه به یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه، ورودی سد مارون به ۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه و ورودی‌های متوسط حوزه کارون به دو هزار و ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده که هنوز میزان قابل ملاحظه‌ای است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخشی از حجم مخازن سدهای خوزستان پر شده ادامه داد: شب گذشته آخرین آمار ذخایر خالی سدهای استان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب بود در حالی که قبل از این بارندگی‌ها سه میلیارد و ۷۰۰ متر مکعب ظرفیت خالی داشتیم.

شریعتی ادامه داد: ورودی‌های آب از خروجی‌ها بیشتر است اما نمی‌توانیم خروجی را به اندازه ورودی برسانیم چون در پایین دست با مشکل مواجه می‌شویم به همین دلیل به صورت پلکانی در حال خروج آب از سدها هستیم.

وی با اشاره به تلاش برای کنترل حجم روان آب‌های ورودی گفت: در عین حال ظرفیت خالی مخازن سدها را به صورت استاندارد برای بارش‌های بعدی پشت سدها افزایش خواهیم داد.

استاندار خوزستان هشدار داد: از شهروندان خواستاریم هشدارها را جدی بگیرند چون سیل شوخی بردار نیست و صمیمانه خواستار همکاری آنها با مدیران هستیم.

شریعتی با تأکید بر لزوم عدم حضور در پارک‌های ساحلی اهواز عنوان کرد: همچنین در مسیر کرخه مردم و کشاورزان باید همکاری همکاری لازم را داشته باشند چون اگر شرایط در این حوزه غیر عادی و از تراز نرمال خارج شود، ناچاریم بر اساس دستورالعمل خروجی آب را به یک هزار متر مکعب بر ثانیه برسانیم.

وی بیان کرد: برخی کشاورزان برای ایجاد فیوز پلاک‌ها مانع می‌شوند اما جبران خسارت‌های وارده را تضمین و امیدوارم با ما همکاری بیشتری از سوی آنها مواجه شویم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در صورت افزایش همکاری‌های عمومی شرایط برای کنترل بهتر می‌شود، یادآور شد: در برخی قسمت‌ها بر اساس شرایط اجتماعی عقب هستیم که در تلاشیم با کمک دستگاه‌های مختلف این شرایط را نیز مدیریت کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه در حوزه آبریز سد کرخه شهرستان‌های شوش و دشت آزادگان و همکاری مردم باید بیشتر شود، خبر داد: در حوزه دز نیز شهر دزفول، شعیبیه شوش و بامدژ اهواز را داریم که در حوزه بامدژ اهواز سیل بند شکسته شده که تمامی نیروها برای ترمیم آن بسیج شده‌اند.

وی اظهار کرد: در حوزه آبریز کارون نیز گتوند و شوشتر و در حوزه مارون بهبهان، امیدیه، جایزان، رامشیر، ماهشهر و شادگان را داریم که باز هم مردم باید مردم همکاری کنند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: ساکنان روستاهای کنار رودخانه باید همکاری کنند تا بدون دغدغه شرایط را مدیریت کنیم.

عناوین برگزیده