تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۳۱۹۲۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل سازمان صمت کردستان:

تولید اشتغال‌آفرین با پروژه گندله‌سازی استان محقق می‌شود/ کردستان استان صنعتی می‌شود

‌می‌متالز - «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان بیان کرد: با بهره‌برداری از پروژه گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه شاهد تولید اشتغال‌آفرین در استان خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل سازمان صمت استان کردستان در آیین کلنگ‌زنی پست برق کارخانه گندله‌سازی کردستان، اظهار کرد: ما در مجموعه صنعت، معدن و تجارت چه در زمینه سرمایه‌گذاری و چه در زمینه طرح‌های صنعتی و چه در بخش طرح‌های معدنی، شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم.

وی ادامه داد: استان کردستان یکی از استان‌های معدنی و پنجمین استان معدنی محسوب می‌شود، از نظر تنوع دارای ۱۸ نوع ماده معدنی هستیم و در زمینه سنگ آهن خوشبختانه در شرق استان ۴۸۹ میلیون تن ذخیره قطعی در اختیار داریم.

خلیقی تصریح کرد: در واقع در منطقه شرق استان ماده اولیه صنعت فولاد را در اختیار داریم. به همین دلیل زنجیره فولاد با ۱۰ طرح در دستور کار قرار گرفت که ۵ طرح به پایان رسیده که ۳ طرح آن یعنی صبانور، کیمیا معادن و فولاد بیجار گروس در شهرستان بیجار قرار دارد. امروز نیز در مجموعه گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه هستیم که پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.

تولید اشتغال‌آفرین با پروژه گندله‌سازی استان محقق می‌شود/ کردستان استان صنعتی می‌شود

وی ضمن تشکر از مدیریت شرکت صبا امید غرب خاورمیانه افزود: میزان سرمایه‌گذاری شکل گرفته در این مجموعه ۲ هزار و یک صد میلیارد تومان است که اشتغال‌زایی مستقیم ۲۵۰ نفری و غیرمستقیم ۱۲۵۰ نفر را به همراه دارد. امیدوار هستیم با بهره‌برداری از این مجموعه شاهد تولید اشتغال‌آفرین در منطقه باشیم.

مدیرکل سازمان صمت کردستان ادامه داد: زمین این مجموعه حدود ۲۸ هکتار بوده و زیربنای آن در حدود ۲ هکتار است. امیدوار هستیم با توسعه این مجموعه، گندله‌سازی را با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن داشته باشیم. کنسانتره سنگ آهن این مجموعه نیز از شرکت صبانور تامین می‌شود. انشاالله شاهد شکوفایی صنایع معدنی در این منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: یکی از آرزو‌های دیرینه ما در حال تحقق است و استان به سمت صنعتی شدن در حرکت است. در سال ۱۴۰۱ وزیر صنعت، معدن و تجارت به ریاست محترم جمهور اعلام کرد، استان کردستان در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است. این موضوع را نوید می‌دهم که این امر را در مجموعه صنعت، معدن و تجارت و تمامی شرکت‌های وابسته نهادینه کرده و استان به یک استان صنعتی به ویژه در بحث فولاد تبدیل شود.

خلیقی با خطاب قرار دادن استاندار کردستان، در خاتمه خاطرنشان ساخت: با توجه به جلسه گلالی شهرستان قروه، همان طور که دکتر «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در امر استقرار حساب‌های بانکی و گردش مالی شرکت‌های صبانور و صبا امید غرب خاورمیانه در منطقه قول مساعد دادند لذا خواستار پیگیری این مهم هستیم تا شاهد شکوفایی صنایع پایه و صنایع مادر در استان کردستان به خصوص شرق استان باشیم.

گزارش از علیرضا جعفری نژاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده