تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۹۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
افزایش ۲۲۶۳ واحدی شاخص بورس؛

پاییز بورس بهاری شد

‌می‌متالز - در معاملات امروز؛ شاخص کل بورس با رشد ٢٢٦٣ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ٦٩ هزار و ٨٠٠ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، شاخص کل بورس با افزایش ۲۲۶۳ به دو میلیون و ۶۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همین روند را داشت و رشد ۳۲۵۶ واحدی را تجربه کرد و روی ۷۱۵ هزار و ۹۹۰ واحد ثابت ماند.

در این بازار بیش از ۲۹۹ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۳۹ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال داشت.

پتروشیمی پردیس، ایران خودرو، گروه صنعتی پاکشو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سایپا، پالایش نفت بندرعباس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس جزو مهمترین نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند و در این میان به غیر از پالایش نفت بندرعباس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس دیگر نماد‌های مذکور روند رو به رشدی را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۸۵ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۳۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۴۹ هزار میلیارد تومان برآورد شد. ارزش بازار بورس هم به بیش از ۷ میلیون و ۲۶۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۱۸۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های آریا ساسول، تجلی توسعه معادن، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و بهمن دیزل به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده