تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۳۱۹۳۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خام‌فروشی ارزش‌افزوده معادن لرستان را پایین آورده است

‌می‌متالز - استاندار لرستان گفت: خام‌فروشی و عدم بهره‌برداری بالا از صنایع و معادن تأثیری در اشتغال‌زایی این استان ندارد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد زیویار ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت موضوع اشتغال‌زایی را پیگیری کنند و تلاش شود که موضوع به ماه‌های پایانی سال موکول نشود.

وی افزود: بحث اشتغال، فرآیند‌هایی به‌همراه دارد که زمان‌بر است و اقدامات لازم در زمان مناسب باید انجام شود تا از این ظرفیت اساسی برای لرستان استفاده شود.

استاندار لرستان با اشاره به لزوم ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ برای تسریع در روند تحقق تعهدات اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: این قانون شرایط خوبی را برای اشتغال‌زایی و تحقق تعهدات در این حوزه فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زمان چندانی برای تحقق این تعهدات باقی نمانده‌است، بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها اقدام چندانی نداشته‌اند که باید با اعتبارات و تأمین منابع لازم هرچه سریع‌تر در این حوزه اقدام کنند.

زیویار با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های اساسی لرستان طرح سند ملی آمایش بود، گفت: حلقه‌های مفقود تولید و ظرفیت‌های این استان واکاوی شدند و اکنون بستر‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و تولید فراهم شده‌است.

استاندار لرستان ابراز کرد: ضعف اساسی این استان در سال‌های گذشته خام‌فروشی و عدم بهره‌برداری بالا از صنایع و معادن است که به همین دلیل، ظرفیت‌های لرستان نه‌تن‌ها در اشتغال‌زایی تأثیر ندارد؛ بلکه در راستای تولید ثروت نیز سهم چندانی ایفا نکرده‌است.

زیویار درمورد محرومیت‌زدایی اظهار داشت: الگو‌های خارجی را نباید بدون ایجاد زیرساخت‌های مناسب و بستر‌های لازم در جامعه اجرا کنیم؛ زیرا نتیجه این اقدامات، مشکلاتی کنونی است.

وی در این نشست بر ضرورت جانمایی روستای کمندان ازنا تأکید کرد و افزود: هر چه سریع‌تر در راستای تعیین تکلیف جانمایی این روستا اقدام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده