تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۱۹۴۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فرآوری معادن در سیستان و بلوچستان عامل توسعه است

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر بخشی از معادن در این استان فرآوری شود به سرعت شاهد رشد و توسعه منطقه خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی شامگاه پنجشنبه در نشست با وزیر صمت بیان کرد: شغل مردم سیستان و بلوچستان کشاورزی، دامداری و بخشی نیز به ماهیگیری وابسته بود، با توجه به شرایط خشکسالی که چند سالی هست پیش آمده مشکلاتی را برای زندگی مردم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تجارت، یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به زندگی مردم کمک کند، در این راستا چند سال گذشته وزیر صمت افغانستان به ایران آمد و کار‌های مشترکی نیز با ۲کشور صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات کمک به منافع مشترک بود که در بحث حقابه مشکلی بدان صورت وجود ندارد، در واقع در خصوص حقابه کشور همسایه مشکلی ندارد، اما بیشتر می‌توانند کمک کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود از مرز میلک روزی یک‌هزار کشنده تردد داشته باشد افزود: اکنون تردد این کشنده‌ها بیشتر شده درخواست‌های دیگری هم مطرح شده بود که می‌توانیم تعدادی از آن‌ها را جایگزین کنیم.

کرمی ادامه داد: مولوی عزیزی وزیر صمت افغانستان به جز اینکه مجموعه‌های دیگر را پای کار آورده، در سفر به چابهار تمایل خود به سرمایه گذاری در را اعلام کرد.

وی به موضوع ۴۰۰ دلار واردات کالا توسط مرزنشینان اشاره و تصریح کرد: یک سری مشکلات از سوی گمرک ایجاد شد که امیدورام به زودی حل شود و مرز نشینان بتوانند از این مرز‌های تجاری استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه صنایع در حال حاضر یک سری از محصولات را به افغانستان صادر می‌کنیم، می‌توانیم خودمان تولید کننده باشیم، در بخش معادن پهنه وسیعی وجود دارد که تا منطقه ملک سیاه کوه و لار ادامه داد اگر بخشی از این معادن فرآوری شود به سرعت شاهد رشد و توسعه مشکلات منطقه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده