تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۹۵۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

ایجاد بیش از ۵ هزار زمینه شغلی در حوزه صنعت استان طی ۶ ماهه نخست امسال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که از ابتدای سال‌جاری ۸۷ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند که با فعالیت این واحد‌های صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۳۶ نفر فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال‌جاری ۸۷ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند که با فعالیت این واحد‌های صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۴۳۶ نفر فراهم شده که برای بهره‌برداری از این واحد‌ها ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون در استان آذربایجان‌غربی یک هزار و ۸۰۹ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در حال فعالیت هستند که جهت بهره‌برداری از این واحد‌ها ۱۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که با فعالیت این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۴ هزار و ۳۲۸ نفر فراهم شده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده ۵۹۲ جواز تأسیس جدید برای احداث واحد‌های تولیدی صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۷۳ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده که پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها، زمنیه اشتغال مستقیم برای ۱۶ هزار و ۲۲۸ نفر فراهم شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۱۰ طرح صنعتی با اخذ جواز تأسیس در حال تکمیل شدن بوده که برای اتمام این طرح‌ها یک میلیون و ۱۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحد‌های تولیدی-صنعتی، زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۲ هزار و ۳۳۱ نفر فراهم شود.

سرتیپی با اشاره به حمایت از واحد‌های صنعتی در راستای افزایش تولید خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال جهت افزایش تولید ۲۱۵ واحد تولیدی صنعتی در استان قریب به ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای‌سال جاری تا پایان شهریور جهت اتمام ۴۳ طرح نیمه تمام تولیدی صنعتی در استان بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارائه شده که با تکمیل و راه اندازی این واحد‌ها زمینه ایجاد اشتغال مستقیم خوبی در استان اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی همچنین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴ واحد راکد صنعتی احیاء و به چرخه تولید بازگردانی شده که زمنیه اشتغال مستقیم برای ۲۲۴ نفر در این واحد‌ها فراهم شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده